۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۱۲۹۵۶۴
آیت الله شبستری:

مشارکت‌ مردمی در ساخت و بازسازی مساجد ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز مرمت و احیای مساجد تاریخی را وظیفه‌ای دینی بر عهده نظام اسلامی دانست و گفت: مشارکت‌ مردمی در ساخت و بازسازی مساجد ضروری است.
مسجد جامع و حوزه علميه طالبيه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، عصر امروز در بازدید از روند مرمت مسجد صادقیه بازار تبریز اظهار کرد: تاکید اسلام بر عبرت آموزی از تاریخ گذشتگان به علت ترسیم برنامه ای جامع برای رشد و تعالی بشریت است.

وی بر تسریع در اتمام مرمت و بازسازی مساجد و مدارس علمیه تاریخی استان تاکید کرد و گفت: اهمیت مرمت مساجد و حوزه های علمیه تاریخی کمتر اماکن تاریخی دیگر نیست، مساجد تاریخی تبریز نمادی از نخستین پایتخت جهان تشیع است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که مرمت و احیای مساجد تاریخی، وظیفه‌ای دینی بر عهده نظام اسلامی است، خاطر نشان کرد: نقش مساجد در طول تاریخ و در زندگی مردم بسیار حیاتی بوده است، مساجد کلاس‌های درسی هستند که مردم باید علاوه بر انجام عبادات و مراسم دینی، احکام اسلامی را نیز آموزش ببینند.

نماینده خبگان رهبری با تقدیر از عزم جدی سازمان میراث فرهنگی در مرمت مساجد تاریخی استان، بر حفظ بافت اصلی و معماری سنتی مساجد و مدارس علمیه تاریخی استان در زمان بازسازی و مرمت تاکید کرد و افزود: هنوز تعدادی از مساجد استان، نیاز به بازسازی‌ و مرمت دارند که توجه ویژه متولیان امر را می طلبد.

وی همچنین با تاکید بر مشارکت‌ مردمی در ساخت و بازسازی مساجد تصریح کرد: مرمت این مساجد با توجه به نقشی که در زندگی مردم دارند، علاوه بر مشارکت‌های عامه نیازمند سرمایه‌گذاری و حمایت‌های دولت در تامین مخارج است.

آیت الله مجتهدشبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند مرمت و بازسازی مسجد مدرسه علمیه صادقیه اظهار داشت: روند مرمت این مسجد مطلوب است و طبق اعلام سازمان میراث فرهنگی، تا چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

امام جمعه تبریز با اشاره به فعالیت حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز در جنب این مسجد خاطرنشان کرد: امیدواریم با اتمام مرمت این مسجد تاریخی افزون بر حضور عموم مردم و بازاریان، خواهران طلبه حوزه علمیه مدرسه صادقیه نیز از فضای این مسجد بهره مند شوند./935/د101/س
ارسال نظرات