۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۲۹۶۱۳
در مشهد؛

همایش بزرگداشت مقام علمی علامه حسن‎زاده آملی برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگداشت مقام علمی علامه حسن زاده آملی یازدهم خردادماه در مشهد برگزار می شود.
علامه حسن زاده آملي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدحسن وکیلی، دبیرعلمی همایش بزرگداشت مقام علمی علامه حسن زاده آملی، امروز در نشستی مطبوعاتی اظهار داشت: علامه حسن زاده آملی از شخصیت های کم نظیر جهان اسلام است که در زمینه فلسفه، اصول، کلام، ریاضیات، نجوم و ادبیات صاحب نظر بوده و می تواند الگوی مناسبی برای حوزه و دانشگاه باشد.

وی با اشاره به شبهات و سوء تفاهماتی که نسبت به علامه به خصوص در حوزه علمیه مشهد مطرح است، افزود: از سوی دیگر با توجه به سبقه حوزه علمیه مشهد، شخصیت های فلسفی و عرفانی در این حوزه کمتر مطرح شده اند از این رو برگزاری همایش هایی در زمینه معرفی شخصیت های برجسته جهان اسلام که سیره علمی آن ها می تواند نشان دهنده معارف قرآن و اهل بیت(ع) باشد، بیش از پیش ضرورت دارد.

حجت الاسلام وکیلی با اشاره به شخصیت عرفانی علامه حسن زاده آملی تصریح کرد: باتوجه به گسترش روزافزون عرفان های نوظهور، یکی از راهکارهای مقابله با آن، معرفی عرفان اسلامی مبتنی بر معارف قرآن و روایات است.
 
دبیرعلمی همایش بزرگداشت علامه حسن زاده آملی ادامه داد: بر این اساس، همایش بزرگداشت مقام علمی علامه حسن زاده آملی با حضور حجت الاسلام میرتاج الدینی به نمایندگی از هیأت دولت و شاگردان طراز اول علامه از قم و مشهد برگزار می شود.

وی سخنرانی حجج اسلام حسن رمضانی، یدالله یزدان پناه و علی رضایی تهرانی، تشکیل میزگردی با حضور اساتید مذکور در خصوص شخصیت علمی علامه، برپایی نمایشگاه آثار علامه و توزیع ویژه نامه همایش شامل شرح احوالات و سیره علمی سیاسی علامه و پاسخ به شبهات مطرح پیرامون شخصیت وی را از برنامه های این همایش برشمرد.

حجت الاسلام وکیلی با بیان این که پیش از این، همایش های بزرگداشت امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی(ره) نیز از سوی گروه علم، اندیشه و دین برگزار شده است، همایش بزرگداشت آیت الله بهجت(ره) و جناب سلمان را از برنامه های آتی این گروه در پاییز سال جاری عنوان کرد.

استاد سطح عالی فلسفه حوزه علمیه مشهد یادآور شد: این همایش به همت گروه علمی علم، اندیشه و دین با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، مجموعه حکمت اسلامی و اداره کل ارشاد خراسان رضوی، پنجشنبه 11 خردادماه ساعت 16 در محل سالن همایش های بین المللی صداوسیمای خراسان رضوی(صبا) برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است گروه علمی علم، اندیشه و دین در راستای ترویج معارف قرآن و اهل بیت(ع) و نیز توصیه رهبر معظم انقلاب نسبت به ترویج فلسفه و عرفان در حوزه های علمیه و تبیین عرفان اسلامی، نشست ها و همایش هایی جهت معرفی شخصیت های بزرگ جهان اسلام که معرف چهره حقیقی اسلام هستند، برگزار می کند تا سیره علمی و عملی این بزرگان، الگو و راهگشای نسل جوان قرار گیرد./930/پ202/ب

ارسال نظرات