۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۲۹۶۲۲
عضو شورای حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

سرمایه‎گذاران اقتصادی بازوان توانمند نظام اسلامی در عرصه خودکفایی هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری گفت: معضل بسیاری از مفاسد اجتماعی و اخلاقی، بیکاری و فقر است که بایستی با همت ایرانی اسلامی چرخ های اقتصادی و صنعتی بیش از گذشته فعال شوند.
حجت الاسلام انتظاري، امام جمعه جلفا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در همایش سرمایه گذاران منطقه آزاد ارس اظهار داشت: سرمایه‎گذاران به عنوان بازوان توانمند نظام اسلامی در رسیدن به خودکفایی اقتصادی هستند.

وی با تاکید بر توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کار و سرمایه ای در راستای افزایش تولید ملی گفت: سرمایه گذاران باید از فرصت به دست آمده در جهت اعتلای کشور استفاده کنند، البته مسؤولان نیز بایستی روند سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی را تسهیل بخشند.

حجت الاسلام انتظاری پرهیز از هرگونه تنگ‌نظری و تخریب در عرصه ارتقای کیفی تولید داخل را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اگر به دنبال حضوری قدرتمند در بازارهای جهانی هستیم و دغدغه استفاده مردم از تولیدات داخلی را داریم، بایستی از سرمایه‏های نظام اسلامی حمایت و در راستای ارتقای کیفی محصولات تلاش کنیم.

وی با بیان این‌که ارتقای کیفی تولیدات داخلی باید در کنار کاهش قیمت تمام شده کالا مورد توجه قرار گیرد، افزود: فعالان اقتصادی ضروری است در کنار سود خود، سود دیگران را نیز مد نظر داشته باشند و در این صورت تولید و توسعه پایدار محقق می‎شود.

امام جمعه جلفا با اشاره به این‌که افزایش تولید داخلی و حمایت از سرمایه‌ ایرانی، اشتغال‎زایی و کاهش بیکاری را به دنبال خواهد داشت، گفت: معضل بسیاری از مفاسد اجتماعی و اخلاقی، بیکاری و فقر است که بایستی با همت ایرانی اسلامی چرخ های اقتصادی و صنعتی بیش از گذشته فعال شوند.

حجت الاسلام انتظاری نیاز اصلی کشور را تولید و اشتغال دانست و گفت: تلاش برای سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه ایرانی تنها راه مقابله با مشکلات اقتصادی است، البته برداشتن واسطه‌ها در استفاده از نیروی کار در افزایش کار و تلاش نیز موثر است و این بزرگ‌ترین خدمت به تولید ملی است.

وی افزود: این کار از سویی باعث افزایش بهره‌وری شده و بیلان کاری کارگران را به مراتب ارتقا بخشیده و سبب می‌شود نیروی کار کاملاً در خدمت اقتصاد و تولید باشد، برای افزایش جذب سرمایه‎گذاری، رفع موانع و محدودیت‎ها ضرورت دارد.

امام جمعه جلفا توجه ویژه به سرمایه‎گذاران و رفع موانع سرمایه گذاری را به مسؤولان یادآور شد و افزود: در تحقق شعار سال، نقش سرمایه‎گذاران و سرمایه‎دار ایرانی بسیار حیاتی است و حفظ جایگاه سرمایه‏گذاران ضروری است./935/پ202/س
ارسال نظرات