۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۲۹۶۲۵
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

نمایندگان وارثان واقعی شهید مدرس باشند/ رهنمودهای رهبری منشور اخلاقی مجلس است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، موضع گیری جدی و بر اساس مصلحت را لازمه نظارت و قانوگذاری مجلس دانست و با تاکید بر اینکه رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری منشور اخلاقی مجلس است، گفت: مجلس نهم با اقتدا به شهید مدرس می تواند در تحقق آرمان های نظام موفق باشد.
امام جمعه زاهدان حجت الاسلام والمسلمين سليماني امام جمعه زاهدان
حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آغاز به کار مجلس نهم، اظهار داشت: به نظر می رسد مجلس موجود منطبق با آرمان های نظام حرکت کند و وارثان تمام عیار شهید مدرس باشند، یعنی در جایی که نیاز به تذکر جدی است کوتاه نیایند و از نظرات شخصی خود در جایی که مصالح نظام اقتضا می کند منصرف شوند.

وی توصیه های مقام معظم رهبری را منشور اخلاقی مجلس خواند و گفت: مجلس نهم با این فرمایشات واکسینه شد و اگر افرادی هم به دنبال اغراض شخصی و جناحی بودند ان شاءالله دست از این کار خواهند کشید.

امام جمعه زاهدان عملکرد مجلس هشتم را مطلوب دانست و تصریح کرد: آنها همواره تلاش می کردند در راستای مسایل و اهداف کشور گام بردارند، عملکرد دولت نیز در جهت اعتلای کشور بود، دولت در طرح هدفمندی یارانه ها نظرات کارشناسانه خود را به مجلس داد و آنها هم بر اساس تشخیص خود به لحاظ علمی با دولت اختلاف نظر داشتند و دیدیم که در نهایت مجلس تلاش کرد تا خواسته دولت در این زمینه محقق شود.

وی تغییر ترکیب مجلس نهم و خداحافظی 200 نماینده با این کرسی را ناشی از رصد عملکرد آنها از سوی مردم دانست و ادامه داد: برخی توقعات مردم از نمایندگانشان برآورده نشد و برخی منتخبان مجلس هشتم کمتر به مسایل حوزه انتخابیه خود بها می دادند و همین امر موجب رای نیاوردن آنها شد.

تغییر چشمگیر ترکیب مجلس درسی زیبا به نمایندگان ناکارآمد است

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، با اشاره به اینکه برخی از نمایندگان سابق راه تشریفات را به پاسخگویی و خدمت رسانی ترجیح دادند، گفت: این امر موجب شد آنها مجددا انتخاب نشوند برخی هم به دلیل اینکه خطوط فکری شان با مقام معظم رهبری هم سو نبود، از سوی مردم کنار گذاشته شدند؛ این درس زیبایی برای منتخبان این دوره است که بدانند سرنوشت شان در دور بعد به دست همین مردم است.

امام جمعه زاهدان مهم ترین وظیفه مجلس در شرایط فعلی کشور را، تنظیم مراودات اقتصادی با کشورهای مختلف بر اساس رویکردهای سیاسی این کشورها دانست و تصریح کرد: بعضی کشورها نفت ما را استفاده می کنند و به ساز آمریکا می رقصند، مجلس گذشته ارتباط اقتصادی را با برخی از آنها قطع کرد و با توجه به فضای آزاد تجاری، باید برای حفظ منافع ملی این کار با جدیّت دنبال شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان صیانت از حقوق هسته ای را از دیگر اولویت های پیش روی مجلس نهم عنوان کرد و گفت: با تأکید مقام معظم رهبری و عملکرد مسؤولان نظام مبنی بر عدم احتیاج ما به سلاح هسته ای دیگر بعید می دانیم شک و شبه ای برای کسی باقی مانده باشد، و همان گونه که ما ملتزم به معاهده NPT هستیم آنها هم باید شرایط را برای فعالیت های صلح آمیز هسته ای ما مهیا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با اشاره به بیداری اسلامی به عنوان مهم ترین موضوع در عرصه بین الملل، بیان داشت: کشور ما خواه ناخواه الگوی سایر کشورهای اسلامی است، بنابر این مسؤولان قوای مقننه و مجریه باید در تعاملات بین خود همه تلاش شان را معطوف سازند تا ذره ای خدشه در ارائه این الگو وارد نشود./928/ت302/ج
ارسال نظرات