۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۲۹۶۶۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌ غربی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری دهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره در ارومیه، جشنواره فرهنگی ادبی بانوان غرب کشور در سردشت و برنامه های گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) در هزار مسجد استان از مهم ترین اخبار کوتاه آذربایجان غربی است.
اخبار کوتاه


علیرضا نوروزی مسؤول حوزه هنری آذربایجان غربی، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: دهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره در ارومیه با هدف تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی و کشف و پرورش استعدادهای برتر، 26 تیر ماه جاری با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در ارومیه برگزار می شود.

نوروزی در ادامه اخلاق و خانواده، دفاع مقدس، بیداری اسلامی و فرهنگ و تمدن، عدالت و پیشرفت و بخش ویژه با محور انقلاب اسلامی را از محورهای عمده این جشنواره عنوان کرد.

نوروزی اظهار داشت: بخشهای مختلف این جشنواره شامل داستان کوتاه بزرگسال و کودک و نوجوان، شعر کودک و نوجوان، شعر آزاد و شعر کلاسیک است.

وی آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره را تا تاریخ بیستم خرداد ماه ذکر کرد و گفت: دهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره، روزهای بیست و ششم و بیبست و هفتم تیرماه امسال در ارومیه و با شرکت 200 نفر از مهمانان از سراسر کشور برگزار می‌شود.

جشنواره سراسری فرهنگی ادبی بانوان غرب کشور در سردشت برگزار می شود
 
کاوه هیاک، رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت گفت: جایگاه زن از دیدگاه اسلام و قرآن، نقش نماز در ارتقای سلامت فردی و اجتماعی و زن و نقش آن در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، نقش زن در دفاع مقدس و همچنین تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ملی از جمله محورهای این جشنواره است.

هیاک در ادامه اظهار داشت: این جشنواره با همکاری انجمن‌های ادبی و فرهنگی شهرستان سردشت و فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و شهرستان سردشت به‌‌منظور فراهم کردن بستر مناسب و شایسته برای فعالیت هر چه بیشتر بانوان و تبادل افکار و اندیشه‌های آنان در حوزه جایگاه زن در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و دینی در ادوار تاریخ برگزار می شود.

وی تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را 230 اثر عنوان و اظهار داشت: اختتامیه این جشنواره دهم و یازدهم خرداد سالجاری‌ با حضور مسؤولان استانی در سالن هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار می‌شود.

برگزاری ویژه برنامه های ارتحال امام در هزار مسجد آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام سیدمحمد فخری، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: همزمان با فرارسیدن ایام ارتحال رهبر کبیر انقلاب ویژه برنامه های ارتحال امام خمینی(ره) در یک هزار مسجد سراسر استان به صورت جود جوش و در قالب هیأت های عزاداری برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه ویژه‌ای با حضور مسؤولان استان در مصلی ارومیه افزود: همزمان با مراسمی که در مرقد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود در 22 مسجد استان نیز از ساعت 10 تا 12 مراسم مشابهی برگزار خواهد شد.

فخری از اعزام کاروان از سوی سپاه شهدای آذربایجان غربی به مرقد امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: این کاروان 14 خردادماه در مراسمی که در مرقد امام راحل برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به تجلیل از شخصیت‌های بزرگ در کشورهای جهان اظهار داشت: علاقه‌های ملی و میهنی، ما را بر آن می‌دارد که از بزرگان خود تجلیل کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بیان داشت: فضای معنوی حاکم بر ایام گرامیداشت رحلت امام خمینی (ره) خود نوعی فعالیت فرهنگی در مقابله با آسیب‌های جامعه است./936/د101/ب

ارسال نظرات