۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۲۹۶۶۸
نماینده ولی فقیه در گیلان تأکید کرد:

احیای مقتدرانه ارزش‎های الهی در گرو تشکیل وزارت امر به معروف است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین قربانی بر تشکیل وزارت امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و گفت: در اجرای این فریضه مورد تأکید اسلام باید از همه ظرفیت های کشور بهره گرفت.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در جلسه سیاستگذاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان با مهم ارزیابی‎کردن مسأله امر به معروف ونهی از منکر در اسلام گفت: در جامعه اسلامی، مسلمانان موظف هستند در برابر یک حرکت ناهنجار اجتماعی از دیدگاه ارزش‌های اسلامی، به نام منکر، حساس باشند و تکلیف خود را در این زمینه انجام دهند.

وی، امر به معروف و نهی از منکر را ضروری در اسلام دانست و با بیان این خداوند در قرآن کریم، بهترین ویژگی امت اسلامی را انجام امر به معروف و نهی از منکر دانسته است، گفت: اگر به دنبال نهادینه‌کردن ارزش‎های اسلامی در‌ جامعه هستیم باید این فریضه مهم اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه رشت با تأکید براین که احیای امر به معروف و نهی از منکر سلامت و سعادت جامعه اسلامی را تضمین می کند، گفت: توجه به این فریضه مهم دینی از بسیاری از ناهنجاری‌ها و انحراف‌های اجتماعی می‌کاهد و جامعه را به سوی سعادت و تعالی هدایت می‌کند.

وی، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را شیرین ترین، ماندگارترین و مؤثرترین نوع تعامل اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: عاملان و دست اندرکاران پدیده امر به معروف و نهی از منکر قبل از انجام وظیفه خود، باید مهربانی خود را به گیرندگان پیام نشان دهند و این مهم نقطه حساس این کار است. 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که امر به معروف در گذشته را در حد توصیه عنوان کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید مقتدرانه در جامعه اعمال شود.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی بر تشکیل وزارت امر به معروف و نهی از منکر در کشور تأکید کرد و گفت: در اجرای این فریضه مورد تأکید اسلام باید از همه ظرفیت های کشور بهره گرفت.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ائمه معصومان‌(ع) در ادای این رسالت الهی از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و حتی فراتر از محدوده رسالت خویش بر این کار اصرار ورزیدند، خاطرنشان کرد: تلاش و اصرار آنان به سبب اهمیت این فریضه الهی بود.

امام جمعه رشت با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر، از نظر عقل و شرع مقدس، از مهم ترین واجب ها، بلکه اساس شریعت حیات بخش اسلام و از برترین عبادت ها است، خاطرنشان کرد: این واجب دینی که همه انبیای الهی را برای آن فرستاده اند؛ هنگامی که مندرس شود و از میان خلق برخیزد، همه شعائر شرع مقدس، باطل می شود.

وی با بیان این که فریضه امر به معروف فرمان دادن به معروف و نهی کردن از منکر است، ادامه داد: پیامبرگرامی اسلام(ص) نیز کسی را که امر به معروف و نهی از منکر می کند، جانشین خداوند در زمین، و جانشین پیامبر و کتاب او خوانده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به عظمت ماه رجب اشاره کرد و گفت: ماه رجب از ماه‌هایی است که خداوند پاداش عمل نیک را در آن چند برابر می کند.

وی همچنین به برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اشاره کرد و آن را بیعت دیگری با آرمان های معمار کبیر انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران با حضور خود در برنامه های این ایام نشان دادند که هنوز به آرمان های امام و رهبری پایبند هستند.

امام جمعه رشت با اشاره به این که ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی در ‌‌سه دهه اخیر همواره در مسیر آرمان‌های انقلاب، امام و رهبری گام برداشتند، افزود: این ملت در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی با همه عشق و توان خود حضور یافتند و از ارزش‌های این نظام دفاع کردند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی همچنین به در پیش‌بودن مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و با بیان این که اعتکاف به معنای دور‌کردن از ظواهر غیر الهی است، گفت: این ایام فرصت مناسبی برای نزدیکی با خداوند متعال و دوری از هرگونه انحراف است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد شدید از برگزاری جشن یورو ویژن در کشور جمهوری آذربایجان،گفت: اجرای این برنامه در کشور آذربایجان با مخالفت گسترده مردم مسلمان این کشور مواجه شده است.

وی، یورو ویژن را جشن بی بندوباری ها دانست و با تأکید براین که این کشور باید مواضع ضد دینی خود کنار بگذارد، خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه غیر اخلاقی در حالی که 80 درصد مردم کشور جمهوری آذربایجان شیعه علوی هستند حرکتی بر خلاف ارزش های دینی است و ترویج علنی فساد و فحشا در این کشور است./950/پ202/س
ارسال نظرات