۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۲۹۶۷۲
به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

مجتمع دیجیتال نورالهدی جامعة الزهرا قم راه‌اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ مجتمع دیجیتال نورالهدی جامعة‌الزهرا(س) پیش از ظهر امروز با پیام رییس جمهور به صورت مانیتورینگ راه‌اندازی شد.
جامعه الزهرا
جامعه الزهرا/ حوزه علميه خواهران


به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر حوزه، مدیر مجتمع دیجیتال نورالهدی خانم راشدی اظهار کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر مجهز شدن نهاد‌های علمی و فرهنگی سراسر کشور به سیستم دیجیتالی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا وارد عمل شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و ظرفیت‌های موجود در جامعه‌الزهرا(س) مجتمع دیجیتالی جامعه‌الزهرا راه‌اندازی شد.

راشدی با اشاره به فعالیت این مجتمع دیجیتالی از مهرماه سال گذشته، ادامه داد: این مجتمع دیجیتالی، در راستای پاسخگویی نیاز طلاب به آشنایی با عرصه رسانه و دیجیتال و استفاده از ظرفیت برای فراگیری علوم اسلامی و ترویج آموزه‌های مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) راه‌اندازی گردید.

وی با بیان این که در مرحله نخنست فعالیت مجتمع دیجیتالی نورالهدی جامع‌الزهرا(س)، مخاطبان ما بانوان طلبه است، ادامه داد: امید است با افزایش امکانات و ظرفیت‌های موجود، این مجتمع، بر اساس مقررات و ضوابط موجود، به خانواده‌های طلاب و دانشجویان نیز خدمات‌رسانی نماید.

راشدی درباره امکانات ارائه شده در این مجتمع دیجیتالی گفت: از جمله امکانات این مجتمع، اینترنت پاک است که بر اساس قوانین فیلترینگ جمهوری اسلامی، فضای مجازی پاکی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و همچنین از طریق سرور مرکزی نیز کنترل‌های لازم انجام می‌شود.

مدیر مجتمع دیجیتال نورالهدی افزود: وجود گیم‌نت با ارایه بازی‌های سالم کودکانه ایرانی برای سنین مختلف و همچنین بخش نرم‌افزاری، از دیگر بخش‌های این مجتمع می‌باشد. در بخش نرم‌افزارها، انواع نرم‌افزارهای اسلامی و دینی و علمی در اختیار طلاب قرار دارد.

راشدی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی در این مجتمع اظهار داشت:‌ انواع کلاس‌های آموزشی رایانه‌ای از مقدماتی تا پیشرفته در مجتمع نورالهدی برگزار می‌شود و به گونه‌ای تلاش می‌شود که استعداد‌های موجود در این عرصه، از میان بانوان طلبه شناسایی شوند تا بتوانیم در آینده اقدامات ارزشمندی در عرصه تولید نرم‌افزار انجام دهیم. البته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز قول همکاری و حمایت از این استعداد‌ها را داده است.

وی با بیان این که مجتمع نورالهدی تعاملی بین جامعه‌الزهرا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ادامه داد: این مجموعه زیر نظر شبکه ملی فرهنگ که مجموعه‌ای سامان‌یافته و متشکل از سامانه برخط، مراکز فرهنگی دیجیتال و... برای ترویج و تقویت فرهنگ اسلامی در نظام اسلامی می‌باشد.

راشدی درباره راه‌اندازی رسمی مجتمع دیجیتال نورالهدی توسط رییس جمهور،‌ اظهار داشت: شبیه چنین مجتمع‌هایی در سراسر کشور وجود دارد، ‌ولی مجتمع نورالهدی جامعه‌الزهرا، با توجه به فعالیت‌ها و پیشرفت‌های گسترده‌ای که در این عرصه داشته است، جزو مجتمع‌هایی است که به صورت مانیتورینگ،‌ توسط رئیس جمهور به صورت رسمی راه‌اندازی شد. /907/د102/ن

ارسال نظرات