۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۱۲۹۶۹۶
چند خبر کوتاه از شمال غرب؛

جشن پدران آسمانی در زنجان برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جشن پدران آسمانی در زنجان و پایان مرمت مسجد «قزوینی ها» در تبریز از مهم ترین اخبار کوتاه شمال غرب است.
اخبار کوتاه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تبریز، تراب محمدی، رییس شورای ثبت آثار فرهنگی و تاریخی آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی اظهار داشت: عملیات مرمتی مسجد« قزوینی ها» در تبریز رو به اتمام بوده و همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی افزود: مرمت این مسجد از سال 90 آغاز شده بود که با بازسازی قسمت های تخریب شده و اصلاح و مرمت این بنا، تا چند ماه آینده آماده بهره برداری و استفاده می شود.

وی با بیان این که قدمت این بنا به دوره قاجاریه رسیده و جزء مساجد چهار ستونه سنگی این دوران محسوب می شود، گفت: این مسجد خشتی با 510 متر مساحت، از 10 گنبد و چهار ستون سنگی تشکیل شده است.

رییس شورای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی استان با اشاره به مرمت های صورت گرفته در این مسجد اظهار داشت: بازسازی و مرمت گنبدها، سبک سازی سقف و گنبدها، خاکبرداری، اجرای طاق ها، مرمت دیواره های جانبی آسیب دیده و اجرای پایه های قسمت جنوبی بخشی از این مرمت ها به شمار می روند.

محمدی افزود: همچنین اقدامات مرمتی دیگری نظیر مرمت محراب، مرمت کاربندی های گنبدها، اجرای پی سنگی، ساخت قسمت های الحاقی مانند فضاهای کفش کنی، آشپزخانه و سرویس های بهداشتی، بندکشی و اندود سیمانی در مسجد قزوینی ها انجام شده است.

وی با باین این که کف سازی، حیاط کشی، اجرای دیوار بیرونی و مرمت درب و پنجره های چوبی آخرین اقدامات مرمتی مسجد قزوینی ها هستند که طی چند ماه آینده به اتمام می رسند، تصریح کرد: مرمت مسجد قزوینی ها منطبق بر معماری اسلامی و با حفظ و پایبندی به سنت و معماری اصلی بنا انجام گرفته است.

جشن پدران آسمانی زنجان در زنجان برگزار می شود

علی محمدی، دبیر اجرایی جشن پدران آسمانی زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار رسا در زنجان گفت: همزمان با سالروز میلاد مسعود امام علی(ع) جشن پدران آسمانی و با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و همچنین با حضور فرزندان شهدا در زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان این که این جشن با حضور یک هزار فرزند شهید استان زنجان در سالن هلال احمر زنجان برگزار می شود افزود: اهدای تندیس جشنواره به تعدادی از فرزندان شهدا از دیگر برنامه‌های این روز است.

محمدی غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا را از دیگر برنامه‌های این روز عنوان
کرد و گفت: از 15 خرداد ماه سال جاری نیز در هفت شهرستان استان زنجان برنامه‌های هفته دیدار با پدران آسمانی برگزار می‌شود.

وی با بیان این که برنامه‌های این هفته در مرکز استان از روز جمعه همزمان
با فرزندان شهدا در نماز جمعه زنجان آغاز می‌شو، افزود: روزهای دوشنبه و چهارشنبه دیدار با پدران شهدا و جانبازان شیمیایی از برنامه‌های این هفته است.

نمایندگان مجلس حافظ منافع کشور باشند

علی‌اکبر پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورا در جمع بسیجیان شهرستان سراب با اشاره به آغاز به کار مجلس نهم گفت: نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان مدیون خون شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام هستند.

وی با بیان این که نمایندگان مجلس باید حافظ منافع کشور و اقشار ضعیف جامعه باشند گفت: کسانی که از روی غفلت این سخنان را مطرح می‌کنند، در جبهه‌ها نبودند تا رشادت‌ها و حماسه‌های برادران سپاه و بسیج و نیروهای مسلح را به عینه لمس کنند.

پورجمشیدیان ادامه داد: حتی این افراد به‌عنوان بازدید هم یک هفته در جبهه‌ها حاضر نشدند، امروز اگر احساس خطری برای دستاوردهای مقدس انقلاب و تفکرات امام راحل(ره) و فرمایشات مقام عظمای ولایت داشته باشیم به‌طور حتم دخالت خواهیم کرد.

وی افزود: سپاه و بسیج خود را مطیع محض مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای می‌داند و در این راه استوار و راسخ خواهد ایستاد./935/د102/ب

ارسال نظرات