۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۱۲۹۷۰۰
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

احیای اسلام و فرهنگ تشیع ثمره مجاهدت‌های امام راحل است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در پرتو ایمان به خدای متعال و پشتکار و اعتماد به مردم، هویت جدیدی به جامعه اسلامی بخشید و ثمره مجاهدت‌های بی‌وقفه وی منجر به احیای اسلام و فرهنگ ناب تشیع شد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران، روز گذشته در جلسه هماهنگی سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در ساری گفت: جهان عرب پس از گذشت سی سال از شروع نهضت بیداری اسلامی با الهام از اندیشه‌های امام خمینی(ره) تحرکات خود را بر ضد رژیم‌های دیکتاتوری آغاز کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: امام خمینی (ره) از اندیشه‌های والایی در جریان‌سازی نهضت‌های مردمی و اداره حکومت برخوردار بود که تبیین و تشریح آنها برای نسل جوان مسأله ای ضروری است.

وی تصریح کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی در پرتو ایمان به خدای متعال و پشتکار و اعتماد به مردم، هویت جدیدی به جامعه اسلامی بخشید و ثمره مجاهدت‌های بی‌وقفه وی منجر به احیای اسلام و فرهنگ ناب تشیع شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی یک قیام سرتاسری و بزرگ‌ترین آموزه برای همه جهان اسلام است، زیرا بعد از قیام امام راحل بیداری بزرگی در کشورهای اسلامی و مستعمره جهان به وجود آمد و هنوز هم ما شاهد بعضی از خیزش‌ها در کشورهای اسلامی که برگرفته از قیام سازنده امام خمینی (ره) است، هستیم.

حجت الاسلام ابراهیمی بیان داشت: رسالت حضرت امام راحل در راستای تشکیل انقلاب و نظام اسلامی برگرفته از قیام و نهضت جهانی امام حسین (ع) بود که سرانجام در سال 57 به بار نشست.

وی افزود: اسلام تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فردی، جزئی و در حال فراموشی بود و انقلاب اسلامی ایران با احیاگری امام خمینی(ره) سبب شد اسلام تحولی نو و جدید را تجربه کند و مقابله و موضع‌گیری دشمنان با انقلاب اسلامی بیشتر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که برای ترویج هر چه بیشتر اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی باید آثار وی برای عموم مردم عرضه شود، افزود: یکی از برنامه‌هایی که به ترویج اندیشه های امام خمینی(ره) کمک می‌کند اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی برای نسل جوان و نوجوان است.

وی با بیان این که جنبه معنوی فعالیت‌های امام خمینی (ره) مورد غفلت قرار گرفته بر شناساندن جنبه‌های شخصیتی و معنوی این رهبر بزرگ سیاسی تأکید کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و اعزام کاروان‌های زائران به حرم مطهر بار دیگر عشق و ارادت مردم ولایت‌مدار استان به حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری به نمایش در می‌آید.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: برنامه‌های مختلفی برای بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و آغاز زعامت مقام معظم رهبری در مازندران پیش‌بینی شده است./950/پ203/ب

ارسال نظرات