۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۲۹۷۶۷

رشته توسعه فرهنگ دینی و تبلیغ راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش دانشگاه معارف اسلامی از راه‌اندازی رشته توسعه فرهنگ دینی و تبلیغ در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این رشته با هدف تربیت نیروی انسانی برای دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ایجاد شده است.
دانشگاه معارف اسلامي


حجت‌الاسلام سیدحسین رکن‌الدینی معاون آموزش دانشگاه معارف اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به راه‌اندازی رشته مدرسی معارف اسلامی دانشگاه معارف اسلامی گفت: این رشته دربردارنده گرایش‌های اخلاق، انقلاب اسلامی، تاریخ و تمدن اسلامی، قرآن و متون اسلامی و مبانی نظری اسلام است و در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تدریس خواهد شد.

معاون آموزش دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر سیصد و یک دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 159 نفر دانشجو در مقطع دکترا در حال تحصیل در این دانشگاه هستند ابراز کرد: از این تعداد شصت و دو نفر در مقطع دکترا بورسیه هستند.

حجت‌الاسلام رکن‌الدینی به نخستین دوره پذیرش دانشجویان خواهر در سال 90 اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نیز 50 نفر دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته معارف اسلامی در حال تحصیل هستند.

معاون آموزش دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه رشته توسعه فرهنگ دینی و تبلیغ در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی خواهد شد گفت: این رشته با هدف تربیت نیروی انسانی برای دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ایجاد شده است.

وی رشته توسعه فرهنگ دینی و تبلیغ را دارای گرایش‌‌های مدیریت فرهنگی، مشاوره دینی و تبلیغ دینی عنوان کرد و افزود: این رشته مراحل نهایی خود را پشت سر می‌گذارد و منتظر دستور اجرای شورای گسترش برای ابلاغ آن هستیم تا امسال بتوانیم در این رشته آزمون برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام رکن‌الدینی به شرایط ثبت نام رشته توسعه فرهنگ دینی و تبلیغ اشاره کرد و اظهار داشت: طلاب سطح دو حوزه می‌توانند در این رشته پذیرش شوند و فارغ‌التحصیلان آن در هر گرایش برای بخش مشاوره و تبلیغ دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها پذیرش خواهند شد.

وی به تحصیل خواهران در این دانشگاه اشاره کرد و ابراز داشت: امکان تحصیل خواهران در دانشگاه معارف اسلامی فراهم شده و اکنون بیش از 30 درصد دانشجویان دکترا در این دانشگاه را بانوان تشکیل می‌دهند.

حجت‌الاسلام رکن‌الدینی در پایان خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد این دانشگاه در صورت تمایل می‌توانند تدریس در دانشگاه‌ها را به صورت حق‌التدریس آغاز کنند و سپس زمینه جذب آنها فراهم می‌شود./927/ت303/ن

ارسال نظرات