۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۲۹۷۶۸
یک روزنامه نگار آمریکایی:

آیت الله خمینی چهره ای قوی از اسلام ترسیم کرد

خبرگزاری رسا، یک روزنامه نگار آمریکایی با اشاره به عملیات روانی گسترده رسانه ها علیه اسلام در این کشور گفت: بعد از انقلاب ایران تبلیغات گسترده ای در رسانه ها علیه اسلام و رهبر انقلاب صورت پذیرفت.
دان دبار روزنامه نگار و فعال ضد جنگ آمريکايي



به گزارش خبرگزاری رسا، دان دبار روزنامه نگار و فعال ضد جنگ آمریکایی در گفت‎وگو با برنامه دیدگاه سیمای انگلیسی شبکه سحر با اشاره به اینکه بعد از انقلاب ایران ، تبلیغات گسترده ای علیه ایران در آمریکا آغاز شد و رهبرکبیر انقلاب هدف این تبلیغات و حملات قرار داشت گفت: آیت الله خمینی(ره) به گونه ای چهره ای قوی از اسلام ترسیم کرد و با پیامی که در آن زمان برای رهبر اتحاد جماهیر شوروی فرستاد وی را تحت تاثیر قرار داد.

دان دبار با بیان اینکه در پنتاگون واحد درسی ای با محتوای معرفی اسلام به عنوان دشمن آمریکا برای افسران ارتش آمریکا تدریس می شود اظهار داشت: با آموزش این مطالب در واقع مردمی که در تحت لوای اسلام احساس امنیت می کردند برای پلیس به عنوان دشمن معرفی می شدند. هر چند که در قوانین دولت فدرال، اسلام به عنوان یک دشمن به شمار نمی آمد. در واقع وقتی آمریکاییان به افغانستان حمله کردند و با القاعده روبرو شدند، آنان القاعده را دشمن خود در نظر گرفتند.

این روزنامه نگار آمریکایی این شعار کشورش که علیه اسلامگرایان افراطی می جنگیم نه مذهب را ادعایی دروغین دانست و ابراز داشت: کلنل ماتیو دولی در سخنرانی خود در دانشکده افسری می گوید ما بطور ایدئولوژیکی و فلسفی با اسلام مقابله می کنیم و از نظر ما اسلام یک ایدئولوژی است نه یک مذهب.

دان دبار دشمن شمردن اسلام را خیانت به این دین الهی دانست و افزود: ما شاهد هستیم که پس از مسأله یازده سپتامبر پلیس، شهر به شهر به دنبال مسلمانان بود و آنان را به شدت زیر نظر داشت. مسلمانان و اعراب و هر بار از سوی رسانه ها، هدف قرار می گرفتند. والبته آمریکا با چنین ذهنیت تخریب گرانه ای جنگ علیه عراق و افغانستان را به راه انداخت.

این فعال ضد جنگ آمریکایی با اشاره به حادثه قرآن سوزی توسط تری جونز کشیش آمریکایی اظهار داشت: این نتیجه همان تبلیغات منفی علیه اسلام است که در آمریکا روی آن کار می شود . تری جونز فرد تحصیلکرده ای نیست که بتواند دلایل کار خود را تشخیص و توضیح دهد. وی فقط تحت تاثیر تبلیغات دست به این اقدام زده است./902/ت303/ک

ارسال نظرات