۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۲۹۷۷۲

یک مقام امنیتی از ورود عناصر موساد برای ترور دانشمندان عراقی خبر داد

خبرگزاری رسا ـ مشاور امنیت ملی سابق عراق گفت که عناصری از سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موساد به عناوین مختلف برای ترور دانشمندان و خلبانان عراقی وارد خاک این کشور شدند.
موساد


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه خبری العالم، موفق الربیعی گفت: بسیاری از نظامیان اشغالگر آمریکایی تابعیت دوگانه آمریکایی و اسرائیلی دارند، درنتیجه هر یک از این نظامیان که تابعیت اسرائیلی دارد، اسرائیلی است و در وهله اول به اسرائیل وفادار است .

وی اظهار داشت: تعداد قابل ملاحظه ای از سازمان های جامعه مدنی برای فعالیت های اطلاعاتی وارد عراق شدند و سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) نقشی مهم در به کارگیری این سازمان ها برای رسیدن به اهدافش ایفا کرد.

الربیعی گفت: ترور دانشمندان و خلبانان عراقی اقدامی بی برنامه و بی هدف یا نتیجه طبیعی نبود امنیت و خشونت درعراق در سال های بعد از اشغالگری آمریکا دراین کشور نبود بلکه اقدامی برنامه ریزی شده بود که سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی که تخریب عراق و عقب مانده نگه داشتن این کشور به نفع آنان است، در آن دست دارند.

وی تاکید کرد: اسرائیل بیش از هر طرف دیگری خواهان ترور دانشمندان و خلبانان عراقی است زیرا می خواهد این کشور عاری از وجود افراد دانشمند و خبره باشد، بویژه که عراق تنها کشوری است که اسرائیل را هدف حمله موشکی قرار داد و اسرائیل هرقدرهم که بگذرد؛ این مساله را فراموش نخواهد کرد و برای همین می کوشد تا از عراق و مردم این کشور انتقام بگیرد و این کشور را تخریب کند.

الربیعی این مساله را که واشنگتن از سیاستمداران عراقی برای سفر به فلسطین اشغالی درخواست کرده باشد یا آنان را بدین منظور تحت فشار قرار داده یا خواستار عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل شده باشد، رد کرد و گفت: واشنگتن از در تنگنا قرار دادن نظام سیاسی جدید بغداد درخصوص قضیه ای که حساس ترین قضیه برای ملت عراق و ملت های عربی و اسلامی به شمار می رود، خودداری می کند./902/د101/ک

ارسال نظرات