۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۲۹۷۸۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

رسالت روحانیت در تقویت وحدت اسلامی حائز اهمیت است

خبرگزاری رسا ـ همایش علما، طلاب و روحانیان شیعه و سنی شهرستان نمین از توابع استان اردبیل در آستانه سالرز ارتحال امام خمینی(ره) برگزار شد.
حجت الاسلام مهدي ستوده مدير كل تبليغات اسلامي استان اردبيل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، امروز در همایش روحانیان شیعه و سنی نمین اظهار داشت: وحدت لازمه عزت و تعالی نظام اسلامی و مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

وی با بیان این‌که دشمنان به دنبال تفرقه میان اقوام و پیروان مذاهب اسلامی هستند تصریح کرد: تاریخ نشان داده اقدامات توطئه گرانه دشمنان همواره سبب آشنایی مردم جهان با ماهیت واقعی و زیبای دین مبین اسلام شده است.

حجت الاسلام ستوده حفظ وحدت و یکپارچگی را مهم‌ترین ضرورت امروز جهان اسلام دانست و گفت: رسالت روحانیت شیعه و سنی در تقویت وحدت اسلامی بسیار حائز اهمیت است، چراکه هدف اصلی دشمنان تفرقه‌افکنی برای فتنه‌انگیزی میان اقشار مختلف جوامع اسلامی است.

وی با تاکید بر این‌که این مدیریت در حکومت اسلامی به معنای مدیریت بر ارزش ها و هنجارها است، تصریح کرد: روحانیان و علمای دین همواره نسبت به ترویج ارزش های الهی و مقابله با منکرات و ناهنجاری‌ها مسؤول هستند.

حجت الاسلام ستوده سه عامل تکبر، چاپلوسی و ریا را آفت‌های مدیریت بر ارزش ها و هنجارها دانست و گفت: نظام اسلامی برای تلألو در عرصه های بین المللی نیازمند نیروهایی مخلص، متقی و آشنا به تکلیف است که روحانیان دارای چنین ویژگی هایی هستند.

همچنین حجت الاسلام علی رحیمی، امام جمعه نمین در این همایش با اشاره به این‌که دشمنان به دنبال تفرقه افکنی میان شیعه و سنی و همچنین خدشه دار کردن چهره حقیقی روحانیت است، اظهار داشت: هرچند نقشه‌های تفرقه‌افکنانه دشمن در سال‌های گذشته را شاهد بودیم؛ اما آنچه که اخوت و ارتباط برادری میان شیعه و سنی را حفظ و تقویت کرده، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

وی با تبیین شیوه پیامبر بزرگوار اسلام (ص) در موضوع تبلیغ دین، ارائه تربیت دینی و آموزش قرآن کریم در جامعه را ضروری دانست و گفت: روحانیان منطقه با بهره گیری از شیوه و روش پیامبر بزرگوار اسلام (ص) برای تبدیل جامعه به یک جامعه قرآنی و الهی تلاش می کنند.

حجت الاسلام رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن سالرور ارتحال امام خمین(ره) افزود: آن رهبر فقید و فرزانه تربیت یافته مکتب پیامبر اسلام (ص) بود، تمام وظایفی را که بر عهده علما دین گذاشته شده را به نحو احسن عمل و اجرا کردند./935/پ202/ب

ارسال نظرات