۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۲۹۷۹۳
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

نمایندگان با پرهیز از رفتارهای احساسی مطالبات رهبری و مردم را محقق کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه چانه‌زنی‌های سیاسی بر اساس سلایق شخصی و جناحی را بی‌فایده خواند و گفت: انتقاد سازنده لازم تحول است که باید از مجرای قانونی انجام شود.
امام جمعه کرمانشاه


حجت الاسلام و المسلمین مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، موفقیت مجلس را در گرو درک صحیح از موقعیت نظام دانست و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره با جامع نگری خود و عنایت به شرایط زمان، جامعه را هدایت و خط دهی می‌کنند و اگر مجلس رهنمودها و توصیه‌های ایشان را نقشه راه خود قرار دهد بی تردید موفق خواهد بود.

وی اولویت کار مجلس را در مقطع کنونی تکیه بر تقویت تولید ملی ارزیابی کرد و با بیان این‌که چانه‌زنی‌های سیاسی تمام نشدنی و بی فایده هستند، گفت: منتخبان مردم باید برای حل مشکلات و پیشرفت کشور چاره جویی کنند و بدانند دامن زدن به اختلافات شخصی و جناحی اتلاف وقت است و اذهان عمومی را متشنج می کند.

امام جمعه کرمانشاه علت اصرار برخی مسؤولان به رسانه‌ای شدن چانه‌زنی های سیاسی را ناشی از عدم اعتنا به قانون دانست و تصریح کرد: قانون راه حل همه اختلافات را پیش روی ما گذاشته است و اگر همه به راه‌های قانونی بیاندیشند شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود؛ انتقاد سازنده لازمه تحول به شمار می آید، اما روش مطرح کردن آن بسیار مهم تر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علما با توصیه نمایندگان به سنجیده عمل کردن و پرهیز از تصفیه حساب‌های شخصی، گفت: باید عقلانیت در مجلس حاکم شود و نمایندگان به دور از رفتار احساسی و حب و بغض های شخصی سعی کنند این مطالبه مهم مقام معظم رهبری را محقق کنند.

وی توجه به مسائل فرهنگی و در رأس آن موضوع حجاب و عفاف را از جمله اولویت‌های پیش روی مجلس دانست و افزود: باید تدابیری اندیشیده شود تا این مشکلات برطرف گردد، حل مشکل بیکاری از دیگر خواسته های مهم مردم از مجلس است.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه، رسیدن به خودکفایی در تمام عرصه ها را یکی از کار های بنیادین دانست و گفت: بنیانگذار این حرکت امام(ره) بوده است و پس از ایشان مقام معظم رهبری نیز عنایت ویژه ای به این مطلب داشته اند، خوشبختانه کارهای خوبی در مسیر خود کفایی صورت گرفته است، اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم، از این رو مجلس باید به این امر اهتمام جدی داشته باشد./928/ت302/ج

ارسال نظرات