۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۱۲۹۷۹۴
امام جمعه چالوس:

خدمتگذاری بی‎منت ویژگی اصلی روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چالوس طلاب حوزه‎های علمیه را یاران دینی و انقلابی نظام معرفی کرد و با بیان این که روحانیت وفادارترین قشر به انقلاب بوده است، گفت: روحانیان در بیش از سه دهه اخیر بدون هیچ چشم داشتی در راه استحکام پایه‎های نظام اسلامی تلاش کردند.
امام جمعه چالوس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام محمدمهدی راشدی، امام جمعه چالوس، روز گذشته در جمع مدیران حوزه های علمیه استان در این شهرستان به نقش حوزه های علمیه در تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: حوزه و روحانیت همواره مدافع حقیقی اسلام ناب بوده و هستند.

وی، تقویت حوزه های علمیه را تقویت اسلام، انقلاب و روحانیت دانست و خاطرنشان کرد: بی توجهی نسبت به وضعیت مدارس علمیه و پرورش طلاب، ممکن است نظام اسلامی را در رسیدن به اهداف متعالی دچار مشکل کند.

امام جمعه چالوس، تقویت حوزه های علمیه را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و با بیان این که باید از همه طرفیت های موجود به منظور رشد شاخص های علمی در مدارس علمیه بهره گیریم، گفت: تلاش ها باید در حوزه به پرورش طلابی با استعداد و عالم ختم شود.

حجت الاسلام راشدی، حوزه های علمیه را مرکز پرورش عالمان دینی دانست و با بیان این که این مرکز دینی به عنوان یکی از بازوان اصلی انقلاب و نظام رسالت سنگینی در پرورش شخصیت برجسته بر عهده دارد، افزود: دشمنان نظام اسلامی همواره از نقش حوزه و روحانیت هراسان بوده اند و به خصوص در سه دهه اخیر از هر فرصتی برای خدشه دار کردن این جایگاه استفاده کرده اند.

امام جمعه چالوس با تأکید براین که رسالت حوزه های علمیه در شرایط کنونی بسیار حساس است، گفت: حوزه باید با برنامه ریزی مدون و تربیت نیروهای شاخص در مسیر خنثی سازی توطئه های دشمنان گام بردارد که همواره نیز همین گونه بوده است.

وی، طلاب حوزه های علمیه را یاران دینی و انقلابی نظام معرفی کرد و با بیان این که روحانیت وفادارترین قشر به انقلاب بوده است، خاطرنشان کرد: روحانیان در بیش از سه دهه اخیر بدون هیچ چشم داشتی در راه استحکام پایه های نظام اسلامی تلاش کردند.

حجت الاسلام راشدی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی منطقه اشاره کرد و با بیان این که امروز چشمان مردم مسلمان و آزاده خاورمیانه به جمهوری اسلامی ایران است، گفت: انقلاب اسلامی الگوی مردم مسلمان منطقه در قیام علیه حکام دیکتاتور کشورهایشان است.

امام جمعه چالوس با اشاره به این که امروز به برکت انقلاب اسلامی، اخلاص امام خمینی(ره) و تدابیر عالمانه رهبرمعظم انقلاب اسلامی حوزه های علمیه کشورمان در جهان اسلام در اوج قرار دارد، ادامه داد: بالندگی امروز حوزه ها ثمره انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه سخنان خود به تشکیل مدیریت استانی حوزه در مازندران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با این اقدام مرکز مدیریت حوزه علمیه قم بسیاری از مشکلات حوزه های علمیه شهرستان رفع شد.

حجت الاسلام راشدی همچنین با اشاره به شبهه افکنی گسترده نظام سلطه علیه ارزش های دینی نظام اسلامی، نقش حوزه و روحانیت دراین عرصه را بسیار سنگین دانست و خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید با جدیت وارد میدان شده و با پاسخگویی شبهات مطرح شده در خصوص مباحث دینی مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان شوند./950/پ202/س
ارسال نظرات