۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۲۹۸۱۷
نماینده ولی فقیه در گیلان:

انفاق و دستگیری از محرومان مهم‌ترین ویژگی مسلمانی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که نیکوکاران، میراث ماندگاری هستند که باید در همه حال قدردان آنها باشیم، گفت: شاد کردن دل مؤمن و شاد کردن دیگران از اجر و پاداش دنیوی و اخروی برخوردار است، گفت: انفاق و دستگیری از محرومان مهم ترین شاخصه یک فرد مؤمن و مسلمان است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در دیدار با فرزندان خانه شبانه‌روزی مژدهی رشت با اشاره به آیات و احادیث قرآنی ادامه داد: نزدیکترین بنده به خدا، کسی است که در دل برادر مسلمان نیازمندش محبت و شادی ایجاد کند.

امام جمعه رشت با بیان این که خدمت به انسان ها و کمک به همنوع فراموش شدنی نیست، خاطرنشان کرد: گروه های بسیاری نسل به نسل از اعمال خیر نیکوکاران بهره‎مند می‎شوند.

وی به فعالیت خیران در کشور اشاره و تصریح کرد: نیکوکاران با باور دینی برای مدرسه‎سازی، مسجد، حسینیه و بیمارستان‎سازی اقدام می کنند که اعمالشان ماندگار و جاودان است. 

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر رسیدگی به مشکلات مردم از سوی مسؤولان تصریح کرد: باید با رفع مشکلات مردم دل‌های نگران را خوشحال و آنان را به اسلام، دین، قرآن و نظام جمهوری اسلامی خوشبین کنیم.

وی، ملت ایران اسلامی با عاطفه ترین مردم دنیا معرفی کرد و گفت: با وجود این که پیشرفت مادی همه دنیا را فرا گرفته؛ اما عاطفه انسانی در بین ملت ایران همچنان زنده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که نیکوکاران، میراث ماندگاری هستند که باید در همه حال قدردان آنها باشیم، خاطرنشان کرد: شادکردن دل مؤمن و شاد کردن دیگران از اجر و پاداش دنیوی و اخروی برخوردار است، انفاق و دستگیری از محرومان مهم ترین شاخصه یک فرد مؤمن و مسلمان است.

وی از جشن نیکوکاری تبلور حس نوع دوستی و مهرورزی یاد کرد و گفت: این اقدام یکی از سنت‎های حسنه اسلامی است که همواره مورد تأکید بزرگان دین ما بوده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به این که در اندیشه اسلامی، ثروت وسیله خیر است، نه هدفی برای مرد مؤمن، و به این صورت انسان مؤمن باید در انفاق و اعطا و کمک به مستمندان عجله کند، افزود: کمک به فقرا و انسان‎های مستمند مهم‏ترین شاخصه جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی انفاق و کمک به دیگران را یکی از مهم‎ترین سفارش‎های ائمه معصومین(ع) دانست و خاطرنشان کرد: پیامبران و امامان معصوم ما شیعیان پیشگام این عرصه الهی بودند.

وی با بیان این که دین مبین اسلام و آموزه‎های فرهنگی ایران، همواره بر دستگیری از مستمندان، کمک به نیازمندان و به نوعی حمایت از محرومان جامعه تأکید کرده است، خاطرنشان کرد: آنچه از آیات قرآن به دست می‌آید این است که احسان، نوعی گذشت از حق شخصی و ایثار است.

وی با اشاره به این که انسان ها در سایه فضیلت‌هایی همچون گذشت، بخشش، ایثار و همدلی، روح انسانی می‌یابند، ادامه داد: در جامعه‌ای که بر مبنای الگوی اسلامی و مکتب علوی تشکیل شده است، مسلمان نمی‌تواند در برابر نیازها و گرفتاری‌های برادران دینی خود بی‌تفاوت باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شاد کردن دل مؤمن و شاد کردن دیگران از اجر و پاداش دنیوی و اخروی بسیار زیادی برخوردار است، ادامه داد: انفاق و دستگیری از محرومان مهم ترین شاخصه یک فرد مؤمن و مسلمان است.

امام جمعه رشت با تأکید براین که جامعه اسلامی و انقلابی ما، باید به پیروی از پیشوای محرومان حضرت علی(ع) روح و جان خود را با ایثار و انفاق صفایی تازه بخشد، تصریح کرد: دستگیری از محرومان و مستمندان، همواره جزء وظایف ملی و مذهبی مردم ایران بوده است.

وی تلاش‌های مسؤولان خانه شبانه‌روزی پسران مژدهی رشت را ستودنی دانست و گفت: بدون تردید شکوفایی استعداد فرزندان این مؤسسه حاصل تلاش ایثارگونه مدیر و مسؤولان خانه شبانه‌روزی پسران مژدهی رشت است.

امام جمعه رشت با بیان این که خداوند افراد توانمند و متمکن جامعه را مورد امتحان خود قرار می‌دهد، افزود: توانمندی تنها به معنای توانایی مادی نیست؛ بلکه توانمندی فکری و رفتاری را نیز شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: پیامبر اسلام(ص) که پیش از تولد پدرش را از دست داد و در سن شش سالگی طعم مرگ مادر را نیز چشید کسی است که خاتم انبیا می‌شود و امروزه یک میلیارد و 500 میلیون مسلمان در سراسر جهان روزانه به نام او شهادت می‌دهند./950/پ202/س
ارسال نظرات