۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۲۹۸۳۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مسابقه فرهنگی « زندگی به سبک روح‌الله » در تبریز و بیانیه سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) از مهم ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در بیانیه‌ای به مناسبت ارتحال امام راحل اعلام کرد: در سایه انقلاب اسلامی ایران، امروزه نظاره گر طنین ندای "هیهات منا الذله " در کشورهای مختلف جهان هستیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ملت ایران هرگز اجازه نداده و نمی دهد و نخواهد داد که این انقلاب به دست نامحرمان و سلطه گران و مستبدان نامحرم بیفتد.

در ادامه این بیانیه از انقلاب اسلامی ایران با عنوان میراث معنوی حضرت امام (ره) یاد شده است که حضرت امام ، این اثر را بر دوش خلف صالح و امینش امام خامنه‌ای نهاد تا بتواند با عبور از گرداب‌ها و طوفان‌های فتنه‌‌گرانه فرهنگ غربی و فتنه‌انگیزان استبدادپیشه جهانی، به دست صاحب اصلی انقلاب یعنی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) برساند.

این بیانیه 14 خرداد را یادآور خاطرات غم‌انگیزی می داند که در کمال ناباوری، شاهد پرواز سرخ سیمرغی شد که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از وادی‌های پرخطر سیر و سلوک سیاسی عبور داد و به قله عزت، اقتدار، استقلال و آزادگی رساند و نگذاشت گَرد ذلت و خواری بر دامن این ملت همیشه در صحنه فرو نشیند.

در ادامه این بیانیه می خوانیم: در سایه نَفَس رحمانی و الهی آن پبر ربّانی است که امروز ندای «هیهات من‌الذله» از سرتاسر جهان هستی به گوش می‌رسد و گوش مستکبران و مستبدان عالم از این ندای آسمانی و ملکوتی دارد کر می‌شود.

پوستر سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) منتشر و توزیع شد

در این پوستر که به مناسبت ارتحال امام خمینی (ره) و همچنین سیزده رجب سالروز ولادت امیرمومنان علی (ع) طراحی شده، با تاکید بر هر دو موضوع، از شاخصه‌های هنر عکاسی،‌ تذهیب و خوشنویسی بهره گرفته و از اشعار امام خمینی (ره) در رابطه با حضرت علی (ع) استفاده شده است.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی که مسؤولیت کمیته فرهنگی ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را بر عهده دارد همچنین لوگویی را با موضوع ارتحال حضرت امام (ره) جهت درج در نشریات محلی طراحی کرده است.

گفتنی است، این کمیته بیش از 250 برنامه فرهنگی هنری را در سطح استان در ایام ارتحال امام (ره) اجرا می کند.

مسابقه فرهنگی « زندگی به سبک روح‌الله » در تبریز برگزار می‌شود

محمد دادی، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری مسابقه فرهنگی با عنوان زندگی به سبک روح‌الله در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این مسابقه با هدف تبیین ابعاد شخصیت فردی و اجتماعی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران برگزار می‌شود.

دادی افزود: سؤوالات این مسابقه فرهنگی از کتاب "زندگی به سبک روح‌الله" نوشته "علی اکبر سبزیان" و در جهت تبیین و ترویج مبانی ارزشهای اسلامی و فضایل اخلاقی امام خمینی (ره) طراحی شده است.

وی همچنین از برگزاری مسابقه فرهنگی برگرفته از وصیت‌نامه امام خمینی (ره) نیز همزمان با مسابقه یاد شده خبر داد.

این دو مسابقه فرهنگی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می شود و علاقه‎مندان می‌توانند سؤوالات آن را از طریق روابط عمومی اداره ارشاد و یا نهاد کتابخانه ‌های عمومی دریافت کنند.

گفتنی است سوالات این دو مسابقه برای دسترسی آسان‌تر در آدرس اینترنتی WWW.booki.ir درج شده و آخرین مهلت ارسال پاسخنامه بیستم خرداد ماه جاری می‌باشد.

نمایشگاه عکس «در سوگ آئینه» در تبریز برپا شد

همزمان با سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) نمایشگاه عکسی با عنوان «در سوگ آئینه» حاوی 30 قطعه عکس در نگارخانه فرهنگ فرهنگ تبریز با موضوع ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است.

گفتنی است، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی مسوولیت کمیته فرهنگی ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را بر عهده داشته و بیش از 250 برنامه فرهنگی هنری با این موضوع را در سطح استان اجرا می کند./935/د101/ب

ارسال نظرات