۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۲۹۸۳۹
مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران:

ائمه جمعه در جایگاه بصیرت‌افزایی جامعه دشمن را به یأس کشاندند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران، تقویت تقوا، بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی را از وظایف ائمه جمعه دانست و گفت: نقش‎آفرینی ائمه جمعه در سه دهه اخیر همواره سبب خنثی شدن توطئه‎های دشمنان شده است.
مسؤول شوراي سياست گذاري ائمه جمعه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی، مسؤول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران، امروز در مراسم معارفه امام جدید شهرستان نور با بیان این که جایگاه نماز جمعه پنج شهید تقدیم انقلاب کرد، افزود: نماز جمعه آن چنان اهمیت دارد که در زمان دفاع مقدس یکی از اهداف دشمن بمب باران نماز جمعه تهران بود.

وی با بیان این که نماز جمعه یادگار امام راحل است، تصریح کرد: هرگاه نماز جمعه باشکوه‌تر و پرشورتر برگزار شود دشمن نا امید و هرگاه کم توجهی شود و شور و نشاط لازم را نداشته باشد دشمن مسرور خواهد شد.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که در حال حاضر سی امام جمعه در شهرهای بزرگ و کوچک استان هر هفته نماز عبادی و سیاسی جمعه را اقامه می‌کنند، گفت: یک ‌هزار و 400 نفر، اعضای ستادهای اقامه نماز جمعه را در استان تشکیل می‌دهند که از این تعداد، 886 نفر مرد و 514 نفر زن هستند.

وی، نماز جمعه را از رویش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و بیان داشت: اهمیت این جایگاه به ‌حدی است که هر هفته بیش از 700 خطیب جمعه رهنمودهای ولی امر مسلمین را در خطبه‌ها تبیین می‌کنند و سهم استان مازندران در این امر مهم وجود 35 خطیب جمعه و انجام این فریضه است.

حجت الاسلام قاسمی با ابراز خرسندی از حضور پرشور جوانان در صفوف نماز جمعه هر هفته گفت: جوانان به عنوان سرمایه های اصلی انقلاب اسلامی اعضای اصلی ستادهای نماز جمعه و صفوف نماز را تشکیل می دهند، که این نشان دهنده تقوای درونی جوانان ایران اسلامی است.

وی با تأکید بر گسترش فعالیت های فرهنگی و دینی در ستادهای نماز جمعه شهرستان ها گفت: خوشبختانه در حال حاضر در برخی ستادهای نماز جمعه گروه های فرهنگی با حضور کارشناسان مجرب در حال فعالیت هستند که این موضوع باید گسترش یابد.

مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در مازندران ادامه داد: باید با گسترش فعالیت های فرهنگی در ستادهای نماز جمعه تهاجم فرهنگی دشمن را که جوانان را هدف قرار داده اند، خنثی کنیم.

حجت الاسلام قاسمی، به تلاش دشمن برای بر هم زدن اتحاد و همبستگی ملت ایران به ویژه در صفوف نماز جمعه اشاره کرد و گفت: صفوف نماز جمعه بهترین مکان و راه کار برای ایجاد وحدت و همدلی میان ملت ایران است.

وی، تقویت تقوی، بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی را از وظایف ائمه جمعه دانست و ابراز داشت: در فتنه 88 همین خطبای جمعه توانستند با ایراد بیانات خود سخنان رهبر معظم انقلاب را تبیین و با بصیرت‌افزایی توطئه را خنثی کنند.

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران، بیداری اسلامی امروز در خاورمیانه را برخاسته از نماز های جامعه بیان کرد و افزود: امروز وعده دیدار ملت های مسلمان منطقه نماز جمعه است و با همین نماز جمعه‌ها بیداری اسلامی محقق شد و پیروزی هم از آن این ملت‌های نمازگزار جمعه است.

گفتنی است، در پایان این مراسم حجت الاسلام رحمان باقرزاده به عنوان امام جمعه جدید نور معرفی و از زحمات حجت الاسلام امیری تقدیر شد./950/پ202/س
ارسال نظرات