۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۲۹۸۴۱

برگزاری ویژه‎برنامه‌های گرامیداشت 14 و 15 خرداد در تبریز

خبرگزری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به تشریح ویژه برنامه‌های گرامیداشت 14 و 15 خرداد در استان پرداخت.
حجت الاسلام حسين تقي زاده


حجت الاسلام حسین تقی زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: بیش از 100 عنوان برنامه فرهنگی به مناسبت ایام 14 و 15 خرداد در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که مراسم بزرگ سوگواری سالروز ارتحال امام خمینی(ره) با حضور هیئات حسینی و اقشار مختلف مردم در مصلای اعظم امام در تبریز برگزار خواهد شد، گفت: این مراسم معنوی از ساعت 11 روز یکشنبه 14 خرداد و ساعت 13 با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به پایان خواهد رسید.

حجت الاسلام تقی زاده خاطرنشان کرد: این مراسم معنوی با حضور و سخنرانی آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و حجت الاسلام پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور همراه خواهد بود.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: ویژه برنامه گرامیداشت سالروز شهدای 15 خرداد نیز دوشنبه هفته آینده از ساعت 11 قبل از ظهر با حضور و سخنرانی حجت الاسلام ابراهیمی، نماینده ولی فقیه در امور افغانستان در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری مجلس سوگواری سالروز ارتحال امام راحل در مهدیه تبریز خبر داد و گفت: این مجلس سوگواری از سوی اقشار مختلف مردم به خصوص اصناف و بازاریان تبریز از ساعت 17 الی 19 روز شنبه 13 خرداد در مسجد کرامت(مهدیه) تبریز واقع در میدان جهاد برگزار می شود.

حجت الاسلام تقی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که ویژه برنامه های عزاداری و سوگواری 14 و 15 خرداد با محوریت جوانان و نوجوانان برگزار می شود، اظهار داشت: تقارن این ایام با زمان برگزاری سنت حسنه اعتکاف باعث شده است تا رویکرد برنامه ها بیشتر در راستای تبیین اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای اقشار مختلف مردم معتکف و سایر اقشار باشد.

وی برگزاری گفتمان دانشجویی و دانش آموزی، برگزاری مسابقات فرهنگی، مسابقه از آثار امام راحل به صورت حضوری و غیر حضوری در میان فرهنگیان و دانشجویان، برپایی شب شعر و داستان در تبریز و دیگر شهرستان ها، ایجاد نمایشگاه های کتاب از آثار امام را از جمله برنامه های ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در آذربایجان شرقی اعلام کرد.

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این‌که امسال 25 هزار نفر از اقشار مختلف مردم تبریز در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در بهشت زهرا حضور خواهند داشت، گفت: 25 کاروان زیارتی مرقد مطهر معمار انقلاب اسلامی با حضور پنج هزار نفر از بانوان استان نیز 13 خرداد به سمت حرم مطهر ایشان رهسپار می شود./935/پ203/ب

ارسال نظرات