۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۲۹۸۴۵
آیت الله استادی:

آیت الله حق شناس به دنیا و مظاهر مادی بی اعتنا بود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بی اعتنایی به دنیا و مظاهر مادی را از جمله ویژگی های بارز آیت الله حق شناس دانست و تاکید کرد: ایشان همواره مورد تایید امام، رهبری و مراجع بود.
آيت الله استادي آيت الله رضا استادي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا آیت الله رضا استادی، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه امروز در همایش تجلیل از آیت الله عبدالکریم حق شناس که در مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، با بیان اینکه این عالم ربانی از ابتدا به علم و اخلاق توجه داشت افزود: ایشان از محضر بزرگان بهره برد و از همان ابتدای ورود به حوزه مراقب خود بود.

 

وی با بیان اینکه طلاب نباید از ارتباط نزدیک با عالمان متدین غافل شوند، آنان را به الگوگیری از بزرگانی همچون آیت الله حق شناس توصیه کرد و گفت: آیت الله حق شناس در هیج زمانی از درس و بحث و مباحثه غفلت نمی کرد و طلاب نباید بگویند ما فارغ التحصیل شده ایم بلکه مدام باید مشغول تحصیل و امور علمی باشند.

 

دبیر شورای عالی حوزه با تاکید بر اینکه طلاب باید علم را همراه با معنویت کنند و معنویت بدون علم سودی ندارد، معنویت و علم را دو بال برای رشد و پیشرفت دانست و گفت: آیت الله حق شناس در طول تاریخ عمرش با هر فرد و جمعی روبرو شده در آنان اثر گذاشته و فضای را به نفع معنویت تغییر داد، طلاب نیز باید این گونه باشند، برای ایشان مادیات و مظاهر دنیوی مطرح نبود.

 

وی آیت الله حق شناس را فردی حساس نسبت به استفاده از بیت المال دانست و گفت: اگر افرادی مانند ایشان توانستند اثر بگذارند در عمل ثابت کردند دنیایی و مادی نیستند، ایشان همواره مورد تایید امام و رهبری و قبلا مراجع دیگر بودند و این همه بیت المال دستش می آمد اما از آن استفاده نمی کرد.

 

عضو جامعه مدرسین ابرازداشت: آیت الله حق شناس فردی بود که به خوبی توانست در جامعه اثرگذار باشد، ایشان همواره با معنویات مانوس بود و به دنیا توجهی نداشت./919/203/ج

ارسال نظرات