۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۲۹۸۴۶
آیت الله جوادی آملی:

کسی که گوشش بدهکار حرف بیگانه است مرض سیاسی دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه کسی که گوشش بدهکار حرف بیگانه است، مرض سیاسی دارد، گفت: برخی ستون پنجم بیگانه و منتظر این هستند که ببیند بی‌بی‌سی چه می‌گوید و این افراد مرض سیاسی، اجتماعی و دینی دارند و اگر کسی این مرض را حل کند، طبیب است.
مراسم بزرگداشت آيت‌الله حق شناس در مدرسه دارالشفاء قم مراسم بزرگداشت آيت‌الله حق شناس در مدرسه دارالشفاء قم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی امروز در همایش تجلیل از آیت الله حق‌شناس که در مدرسه دارالشفاء برگزار شد، با بیان اینکه این بزرگوار از آن جهت که روح طاهر داشت توانست در خدمت کتاب مکنون باشد، افزود: انسان طاهر است که می‌تواند در خدمت قرآن کریم باشد و این بزرگوار که عمری را در خدمت این کتاب مکنون گذراند از طهارت روح برخوردار بود.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه تنها کسانی جامع بین تجلی و تجافی‌اند که مجرای فیض الهی‌اند و از دار فریب جا خالی می‌کنند، ادامه داد: کلام الهی برای خواندن و شنیدن نیست، برای آن است که متکلم را ببیند و شهود کند.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه نهج‌البلاغه مانند قرآن مهجور است، گفت: نفس دیگران بند می‌آید تا بخواهند علی را بشناسند و کلام او را تفسیر و تبیین کنند زیرا امام علی(ع) فرمود ما رواسی دین مردم هستیم.

 

وی یادآورشد: کسی که بیراهه برود شیطان با زبان او سخن می‌گوید و با چشم او می‌بیند؛ اینها افسانه نیست شخص حقیقتا می‌تواند متفکر شیطانی و یا متفکر الهی شود.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: برخی ستون پنجم بیگانه و منتظر این هستند که ببیند بی‌بی‌سی چه می‌گوید و این افراد مرض سیاسی، اجتماعی و دینی دارند و اگر کسی این مرض را حل کند، طبیب است.

 

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: انسانی که گوشش بدهکار حرف بیگانه و دشمن است و زبانش برای تهیه گزارش برای بیگانه آماده است و ستون پنجم بیگانه است مرض سیاسی و ملی و دینی دارند.

 

وی با بیان اینکه افرادی نظیر آقای حق شناس در این وادی کار کردند و مزاحم کسی نشدند، تاکید کرد: دشوار است کسی 80 سال خوشنام زندگی کند و بیراه نرود و راه کسی را نبندد و کار هر کسی نیست و توفیق خدا را می‌خواهد./919/پ203/ج

ارسال نظرات