۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۲۹۸۵۳
استاد حوزه و دانشگاه:

ولایت فقیه عامل برطرف کننده موانع پیشرفت کشور است

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: ولایت فقیه در کشور مسأله عینی و مشروع و عامل برطرف کننده موانع پیشرفت بوده و همه گروه‌ها، رجال سیاسی، ملی‌گراها و غرب‌گراها ادعا دارند که رهبری امام خمینی(ره) ضامن استمرار دستاوردها و پیروزی انقلاب بوده است.
حجت الاسلام علي ذوعلم حجت الاسلام علي ذوعلم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی ذوعلم، رییس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پیش از ظهر امروز در نشست مبانی و کارکردهای ولایت فقیه فقیه که تالار معرفت پژوهشگاه علوم و اندیشه اسلامی برگزار شد، گفت: کسانی که از اعتقاد قوی برخوردار نیستند، باید بدانند ولایت فقیه در کشور مسأله عینی و مشروع و عامل برطرف کننده موانع پیشرفت بوده و همه گروه‌ها، رجال سیاسی، ملی‌گراها و غرب‌گراها ادعا دارند که رهبری امام خمینی(ره) ضامن استمرار دستاوردها و پیروزی انقلاب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون رشد علمی جامعه را در جهان شاهد هستیم و از نظریه ولایت فقیه در محافل پژوهشی دنیا به عنوان نظریه قابل تامل بحث می‌شود، ولی سیطره نظام سلطه اجازه مطرح شدن آن را نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام ذوعلم با بیان اینکه حاکمیت ولایت حق الهی است، گفت: خداوند ابراز داشته که باید حاکمیت در زمان غیبت تحقق پیدا کند و مردم همچنین باید حاکمیت را بپذیرند و تبعیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مباحث ولایت فقیه پس از 33 سال از تاریخ انقلاب اسلامی مسائل زنده‌ای بوده و این نشان‌دهنده پویایی این مقوله است.

رییس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی یادآور شد: انقلاب اسلامی با قیام مردم شکل گرفت و با مطالبه مردم نظام مبتنی بر ولایت الهی حاکم شد و به خواسته مردم تحقق پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام ذوعلم با طرح این سوال که آیا نظام ولایت فقیه به نفع کشور بوده یا به طور صرف بر اساس تکلیف دینی بوده است، گفت: انسان‌های متدین با باور به مبانی الهی ولایت فقیه را پذیرفته زیرا تکلیف الهی برای آنها در اولویت است.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که از اعتقاد قوی برخوردار نیستند، باید بدانند ولایت فقیه در کشور مسأله عینی و مشروع و عامل برطرف کننده موانع پیشرفت بوده و همه گروه‌ها، رجال سیاسی، ملی‌گراها و غرب‌گراها ادعا دارند که رهبری امام خمینی(ره) ضامن استمرار دستاوردها و پیروزی انقلاب بوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: قانون اساسی ما مترقی‌ترین و پیشروترین قانون اساسی در جهان بوده و این قانون اساسی به برکت ولایت فقیه استقرار پیدا کرده است.

رییس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه امروز با نظام تحقق یافته ولایت فقیه مواجه هستیم، گفت: لازم است با مجاهدت و تلاش دینی به عنوان تکلیف در مسیر توسعه دستاوردهای نظام ولایی گام برداریم./919/پ202/ن

ارسال نظرات