۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۲۹۸۶۲
نایب رییس مجلس خبر داد؛

اختصاص صد میلیارد تومان در بودجه امسال برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی از اختصاص صد میلیارد تومان اعتبار در قانون بودجه امسال به منظور تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات در جامعه خبر داد.
حجت الاسلام ابوترابي


حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی، نایب رییس مجلس شورای اسلام،‌ در حاشیه برگزاری سومین همایش زکات شرق مازندران در دخانیات تیرتاش گلوگاه، درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، اظهار داشت: یکی از آموزه های دینی که در آیات و روایات تاکید شده پرداخت زکات است.

وی با اشاره به این‌که زکات به عنوان یکی از ابعاد انفاق از نگاه اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته است، پرداخت خمس و زکات را از جمله مصادیق انفاق مالی دانست و خاطرنشان کرد: تقویت این سنت حسنه اسلامی موجب توسعه و رشد اقتصادی کشور و کاهش شکاف طبقاتی می شود.

وی افزایش فرهنگ کار و تولید و رشد ثروت در جامعه را زمینه ساز تقویت انفاق از سوی مردم دانست و تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در کشور به منظور تولید ثروت در جامعه اسلامی بهره گیریم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی از توجه ویژه به فرهنگ پرداخت زکات در قانون بودجه سالانه کشور خبر داد و بیان داشت: تقویت قرض الحسنه و حمایت از محرومان جامعه ضرورتی مهم است که باید در جهت تقویت آن تلاش بیشتری صورت گیرد.

حجت‌الاسلام ابوترابی در ادامه سخنان خود از اختصاص صد میلیارد تومان اعتبار در قانون بودجه امسال به منظور تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات در کشور خبر داد و بیان داشت: افزون بر پیش بینی های صورت گرفته در خصوص میزان پرداخت زکات در مناطق مختلف کشور، دولت نیز به همان میزان به منظور توسعه عمرانی شهری و روستایی پرداخت خواهد کرد.

وی زکات را اصل فراموش شده دینی دانست و با تأکید بر احیاء این سنت حسنه اسلامی، خاطرنشان کرد: امروز آحاد جامعه اسلامی وظیفه دارند از همه توان و ظرفیت موجود به منظور احیاء این اصل مهم بهره بگیرند.

امام جمعه موقت قزوین در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم مردم با پرداخت زکات و دولت نیز با پرداخت معادل آن، راه را برای توسعه بیش از پیش روستاها و مناطق محروم فراهم کنند./950/ت302/ج

ارسال نظرات