۱۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۲۹۹۰۷
آیت‌الله حسینی بوشهری:

توجه به مصلحت عمومی و اخلاق در عرصه سیاسی شاخص مهم مکتب امام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم عدم جدایی سیاست از مکتب و توجه به اخلاق در عرصه سیاسی را از شاخص‌های مهم خط امام خمینی(ره) دانست و گفت: مسؤولان در برخوردهای سیاسی اخلاق را رعایت و بر اساس تکلیف عمل کنند چراکه در این مکتب ترس، ناامیدی و مصلحت اندیشی شخصی راه ندارد.
آيت الله حسيني بوشهري آيت الله حسيني بوشهري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع)، با اشاره به 14 خرداد سالروز رحلت امام خمینی(ره)، به تبیین نقش ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: اگر از نقش بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گوییم در واقع نقش ائمه اطهار(ع) را بیان می‌کنیم.

امام خمینی احیا گر اسلام در عصر کنونی

امام جمعه قم افزود: امام خمینی(ره) در ایجاد نهضت، نهاد سازی نظام اسلامی و هم در تداوم مسیر انقلاب اسلامی ایران تلاش کردند و امروز نیز این امانت بزرگ بر دوش مقام معظم رهبری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که دشمنان تلاش می‌کردند تا ارزش‌های دینی را در بین امت‌های اسلامی به سپرده شود، ابراز کرد: امام خمینی (ره) اسلام را در عصر کنونی احیا و با کمک مردم اسلام را در ایران حکمفرما کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز نیز مشاهده می‌کنیم به برکت انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و مجاهدت‌های مردم، نام اسلام نه تنها در ایران بلکه در کشورهای اسلامی منطقه می‌درخشد.

وی ایجاد حکومت اسلامی در ایران که آرزوی تمام مصلحان جهان بود را از ویژگی‌های بارز امام خمینی(ره) برشمرد و افزود: امام خمینی(ره) روحیه خود باوری را در ملت ایران احیا کردند و امروز مشاهده می‌کنیم دانشمندان ایرانی در منطقه رتبه نخست و در سطح جهان رتبه هفدهم را کسب کرده‌اند.

آیت‌الله حسینی بوشهری عزت بخشیدن به جامعه اسلامی، شجاعت و عدالت را از دیگر ویژگی‌های امام خمینی(ره) عنوان کرد و اظهار داشت: موفقیت و ماندگاری ایشان به خاطر اخلاص و توکل به خدا بود همانطور که انبیا الهی در مسیر هدایت مردم به این دو گوهر گرانبها تکیه می‌کردند.

امام جمعه قم یکی از شاخص‌های خط امام خمینی(ره) را عدم جدایی سیاست از مکتب و توجه به اخلاق در عرصه سیاسی توصیف کرد و ابراز داشت: مسؤولان در برخوردهای سیاسی اخلاق را رعایت کنند و بر اساس تکلیف عمل کنند چون در این مکتب ترس، ناامیدی و مصلحت اندیشی شخصی راه ندارد و آنچه مهم است مصلحت کشور است.

عزت ایران در مذاکرات هسته‌ای مرهون ولایت فقیه است

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام خمینی(ره) ولایت فقیه را در کشور به عنوان یک نهاد مقدس مطرح و به صحنه عمل آوردند، در پرتو ولایت است که نماینده ایران برای مذاکرات هسته‌ای با اقتدار به استانبول و بغداد می‌رود و در حالی که دشمن خیال می‌کند به سبب تحریم‌ها می‌تواند به ایران زور بگوید، دکتر جلیلی مانند سربازی فداکار در برابر آنها ایستادگی می‌کند.

وی ادامه داد: دکتر جلیلی در مذاکرات بغداد با یادآوری مقاوت ملت ایران در برابر صدام که کشورهای فراوانی از او حمایت می‌کردند، اذعان می‌کند امروز ایران با اقتدار در کاخ صدامی مذاکره می‌کند که به زباله دان تاریخ فرستاده شده است، به ایران چیزی را تحمیل نکنید چون ملت ما نشان داده است که زیر بار زور نمی‌رود.

نمایندگان از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به دین و مردم استفاده کنند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با شاره به آغاز به کار مجلس نهم، پیام مقام معظم رهبری در روز نخست مجلس را راهگشای نمایندگان مردم دانست و خطاب به آنها گفت: با ایمان، شجاعت، ایستادگی و کار و تلاش به میدان بیایید و تمام ظرفیت‌های خود را برای خدمت به دین، مصالح نظام و مردم صرف کنید.

امام جمعه قم با بیان این‌که انتخابات مصر انتظارات مسلمانان منطقه را برآورده نکرد، انقلابیون مصری را به وحدت توصیه کرد و ابراز داشت: برای دور دوم انتخابات در مردم انگیزه ایجاد کنید و مراقب توطئه دشمنان باشید که آنها مترصد فرصت برای به انحراف کشاندن انقلاب مصر هستند.

وی با اشاره به کاروان 96 شهید دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی میزبان شهیدان جنگ تحمیلی است و امروز نیز کاروان 96 نفره آنها به قم می‌آید و همان گونه که در همه استان‌ها با استقبال خوب مردم مواجه شدند، انتظار داریم در قم نیز از کسانی که آبرو و عزت ما به برکت خون آنها است به خوبی استقبال شود.

امام جمعه قم در خطبه نخست با اشاره به روایاتی، امام جواد(ع) را مولود با برکت اهل بیت(ع) خواند و افزود: گروهی از واقفیه که بعد از شهادت امام موسی کاظم(ع) در صدد انکار امامت امام رضا(ع) برآمده بودند فرزند دار نشدن ایشان را دستاویزی برای انکار امامت ایشان قرار دادند و در حضور حضرت اذعان می‌کردند که ما به امات شما شک داریم، از این رو بعد از ولادت امام جواد(ع) ایشان مولود با برکت لقب گرفتند./927/پ201/ج

ارسال نظرات