۱۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۲۹۹۱۶
حجت‌الاسلام ذوالنور:

خط و اندیشه امام با تبعیت از ولی فقیه تداوم می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه محوری ترین رکن انقلاب اسلامی ولایت فقیه است، به توطئه دشمنان برای تزلزل ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: خط و اندیشه امام راحل با تبعیت از ولی فقیه تداوم می یابد.
حجت الاسلام ذوالنور حجت الاسلام ذوالنور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم، استکبار ستیزی را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های امام خمینی(ره) خواند و افزود: ایشان برای شهادت فرزند خود گریه نکرد واین عمل را ضعف در برابر دشمن می‌دانست، اما برای فرزندان امام حسین(ع) فراوان اشک می‌ریخت.

حجت‌الاسلام ذوالنوری جامعیت و توجه عمیق به مسایل را از دیگر ویژگی‌های مثبت امام خمینی(ره) عنوان کرد و ابراز داشت: ایشان حساسیت بالایی نسبت به جنگ داشتند و اخبار آن را به صورت جدی پیگیری می‌کردند، اما این کار سبب غفلت از دیگر مسایل نمی شد.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه توکل به خدا و اخلاص را از دیگر ویژگی‌های رهبر کبیر انقلاب توصیف کرد و گفت: وقتی ایشان متوجه شدند که خرمشهر به دست دشمنان افتاده است فرمودند جنگ پیروزی و شکست دارد و مشغول نماز شدند.

وی توجه ویژه امام خمینی(ره) به نماز و مستحبات را یادآور شد و اظهار داشت: وقتی خبرنگاران در فرانسه برای مصاحبه به محضر ایشان آمدند امام در ابتدا به عبادت خدا مشغول شدند و بعد به خبرنگاران پاسخ دادند، در حالی که رهبران و مسؤولان هر کشوری مترصد استفاده از چنین فرصت‌هایی هستند.

حجت‌الاسلام ذوالنوری تصریح کرد: امروز آثار و برکات امام خمینی(ره) در زندگی قابل مشاهده است، ایشان در مبارزه با سکولاریسم ابهت ابرقدرت‌ها را شکستند و اسلام را به سراسر دنیا معرفی کردند.

جانشین پیشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: امروز استکبار جهانی دنیا را مانند دهکده‌ای می‌داند که آمریکا حاکم آن است و همه باید از او تبعیت کنند و اگر گروهی با آنها مخالفت کنند سرکوب می‌شوند.

وی با بیان این‌که امروز جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی ایستاده و محور مبارزه با آمریکا شناخته می‌شود، ابراز کرد: کشورهایی مانند لبنان و سوریه با الگو گرفتن از ایران در مقابل ابر قدرت‌های جهان مقاومت می‌کنند.

حجت‌الاسلام ذوالنوری با اشاره به اینکه نظام الهی که به دست امام خمینی(ره) بنا شده است ریشه در دین دارد، ابراز داشت: امروز دشمنان تمامی امکانات خود را بسیج کرده‌اند تا حرکت انقلاب اسلامی را متوقف کنند اما نه تنها موفق به این امر نشدند بلکه به اذعان رهبران انقلاب‌های مردمی، ایران الگوی ملت‌های بیدار شده است.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران الگوی ملت‌های آزادی بخش و وجدان‌های بیدار شده است و ملت‌های منطقه ایران را سرمشق و کانون الهام بخشی می‌دانند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای تزلزل از درون و نابودی ارزش‌های دینی در بین مردم، گفت: دشمنان وقتی متوجه شدند با اسلام هراسی و شیعه هراسی نمی‌توانند جلوی پیشرفت انقلاب اسلامی ایران را بگیرند سعی کردند تا این نهضت را از درون مورد هجمه قرار دهند و اعتقادات مردم را کم رنگ کنند.

حجت‌الاسلام ذوالنوری افزود: دشمنان همان گونه که نتوانستند واقعه غدیر را از تاریخ محو کنند و به تغییر محتوای آن پرداختند، امروز نیز می‌دانند که با انقلاب اسلامی نمی‌توانند مقابله کنند، از این رو در صدد تخریب ارزش‌های دینی و به انحراف کشاندن اسلام هستند.

وی در پایان محوری ترین اصل اسلام را ولایت فقیه خواند و به تلاش دشمنان برای متزلزل کردن جایگاه ولایت در میان جوانان اشاره کرد و گفت: ادامه خط امام خمینی(ره) به تبعیت از ولایت فقیه بستگی دارد و مردم ما نشان داده‌اند که تا آخرین نفس پای ارزش‌های دینی و آرمان‌های امام و رهبری ایستاده‌اند./927/پ202/ج

ارسال نظرات