۱۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۲۹۹۱۹
استاندار آذربایجان شرقی خبر داد؛

اختصاص زمین برای احداث حوزه علمیه خواهران هشترود

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان شرقی در همایش روحانیان شهرستان هشترود از اختصاص دو هزار متر زمین برای احداث حوزه علمیه خواهران این شهر خبر داد.
احمد عليرضا بيگي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی، امروز در همایش طلاب، اساتید. روحانیان شهرستان هشترود اظهار داشت: حمایت از حوزه‌های علمیه و گسترش مراکز آموزش علوم دینی از اولویت‌های فرهنگی دولت دهم است.

وی با بیان‌ این‎که اختصاص سهمی از اعتبار فرهنگی استان‌ها به حوزه های علمیه، آثار مثبتی در جامعه به‌دنبال داشته است، خاطرنشان کرد: اعتقاد عمیق به مبانی دینی، روحانیت و حوزه های علمیه عامل اصلی در ثبات نظام اسلامی است، در حقیقت اهمیت نقش علما و حوزه های علمیه در جامعه اسلامی بسیار مورد توجه است.

بیگی با بیان این که ارتباط دولت با روحانیت مثال زدنی است، تصریح کرد: دولت خود را نیازمند بهره‌مندی از نکته نظرات روحانیت و بزرگان حوزه‌های علمیه می داند، از این رو روحانیت بایستی از این فرصت استثنایی برای رشد مدارس علمیه و تربیت طلاب دینی استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اختصاص دو هزار متر زمین برای احداث حوزه علمیه خواهران هشترود خبر داد و خاطرنشان کرد: در دیگر شهرهای استان از جمله تبریز نیز کار شناسایی و اختصاص زمین برای احداث مدارس علمیه خواهران و برادران صورت گرفته است.

استاندار آذربایجان شرقی گسترش مدارس علمیه را لازمه ترویج مبانی و ارزش های دینی دانست و اظهار داشت: فعالیت حوزه های علمیه در مناطق مختلف همواره با نتایج مطلوب معنوی همراه بوده است، چنان که امروز شاهد گسترش فضائل اخلاقی و معنوی در شهرهای حوزوی استان هستیم.

بیگی با بیان اینکه روحانیت دیده‌بان و پاسدار حقیقی مرزهای تشیع است، تصریح کرد: نقش حوزه‌های علمیه و رسالت امروز روحانیت کمتر از گذشته نیست، اگر تا قبل از انقلاب دغدغه دین‌مداران، برقراری حکومتی بر پایه احکام و ارزش‌های الهی بود، امروز این دغدغه به حفظ دین از انحرافات و خرافه‌گری‌ها تبدیل شده است./935/پ203/ب

ارسال نظرات