۱۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۲۹۹۲۴
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

رباخواری از دیدگاه قرآن، کفر عملی است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه خوی نبود شناخت احکام شرعی معاملات را یکی از عوامل ابتلا به رباخواری برشمرد و اظهار داشت: ضرورت دارد در بازارها احکام معاملات تدریس شود.
امام جمعه خوي
حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه شهرستان خوی، امروز در خطبه‎های نماز جمعه این شهر، با توصیه به رعایت تقوای الهی در همه شئون زندگی گفت: خداوند می‌فرماید ای کسانی که ایمان آورده اید! ربا (و سود پول) را چند برابر نخورید و از مخالفت فرمان خدا بپرهیزید تا رستگار شوید و از آتشی بترسید که برای کافران آماده شده است.

وی اضافه کرد: در این آیه از ربای فاحش به جدّ نهی شده است و هدف از ربای فاحش این است که سرمایه به صورت تصاعدی در مسیر ربا قرار گیرد و در نهایت در طول مدت کم از راه تراکم سود اصل بدهی بدهکار او را کلا از زندگی ساقط کند؛ از این رو قرآن ربا خواری را کفر عملی معرفی می‎کند.

وی نبود شناخت احکام شرعی معاملات را یکی از عوامل ابتلا به رباخواری برشمرد و اظهار داشت: ضرورت دارد در بازارها احکام معاملات تدریس شود.

خط امام اطاعت و پیروی از ولی امر مسلمین است

خطیب جمعه خوی با تسلیت سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی و شهادت شهدای 15 خرداد سال 41 گفت: امروز همه اهداف و آرمان‎های آن بزرگوار به عنوان وصیت‎نامه سیاسی و الهی ایشان در اختیار ملت متعهد ایران و سایر ملل اسلامی و غیر اسلامی جهان قرار دارد.

وی تصریح کرد: مخاطبان امام در این میراث ماندگار، ارکان و مسؤولان نظام جمهوری اسلامی، اقشار مختلف ملت متعهد ایران، کشورها، ملت ها و دولت‎های اسلامی و ملل محروم، ستمدیده و مستضعف جهان هستند.

حجت الاسلام موسوی شکوری در ادامه با تبریک سالگرد انتخاب ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری ابراز داشت: امروز بزرگ ترین شاخصه حرکت در خط امام، اطاعت و پیروی از ولی امر مسلمین است.

نمایندگان مجلس توصیه‎های رهبری را سرلوحه قانونگذاری قراردهند

رییس حوزه علمیه خوی در بخش پایانی خطبه دوم با تبریک میلاد امیر مؤمنان(ع) و شروع به کار مجلس نهم و با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به نمایندگان، گفت: دخالت ندادن حبّ و بغض های شخصی، گروهی، قومی و محلی در قانونگذاری توجه جدی به دو وظیفه اصلی و سنگین قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون، کارآمد‎، شفاف و معطوف به نیازهای عمومی بودن وتأمین منافع ملی، قوانین و همکاری حقیقی با قوای دیگر توصیه های مهم ولی امرمسلمین به نمایندگان محترم مجلس بود که ضرورت دارد سرلوحه قانونگذاری و نظارت نمایندگان محترم قرار بگیرد./918/پ202/س
ارسال نظرات