۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۱۲۹۹۳۷
آیت‌الله کعبی:

تلاش امام خمینی برای تشکیل حکومت اسلامی جلوه تحقق مدیریت انسان صالح بود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به تلاش همه‌جانبه امام در زندگی فردی و اجتماعی برای تحقق ارزش‌های اسلامی گفت: حتی تلاش ایشان برای انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی و برقراری جمهوری اسلامی را باید جلوه‌ای از تحقق مدیریت انسان صالح و شایسته و زندگی در پرتو ولایت الهی و تحقق بندگی الهی بدانیم.
آيت الله کعبي، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم آيت الله کعبي


به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از ایکنا، آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت ایام سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در تبیین ابعاد شخصیتی و فکری حضرت امام خمینی(ره) گفت: نکته اساسی در شخصیت فکری ایشان اسلام‌خواهی و عمل صالح واقعی است. امام خمینی(ره) در طول دوران زندگی چه در هنگام مبارزه و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه چیز را برای اسلام می‌خواست.

وی اظهار کرد: در واقع بهترین تعبیر در مورد امام(ره) این است که ایشان خدا را شناخت و حقیقتا موحد بود و توحید ناب و خالص را باید در اندیشه امام(ره) یافت؛ ایشان به معنای حقیقی خداوند تبارک و تعالی را بندگی کرد و بنده حقیقی خدا بود و در مرحله بعد تلاش کرد این بندگی حقیقی را در سطح جامعه گسترش دهد.

آیت‌الله کعبی عنوان کرد: حتی تلاش ایشان برای انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی و برقراری جمهوری اسلامی را باید جلوه‌ای از تحقق مدیریت انسان صالح و شایسته و زندگی در پرتو ولایت الهی و تحقق بندگی الهی بدانیم. 

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: امروز باید برای نسل جوان اخلاص امام(ره)، تعبد و تشرع امام(ره) و تلاش فراگیر برای تحقق اسلام فراتر از دایره‌های تنگ محلی، بخشی، اقلیمی، منطقه‌ای، زبانی و قومیتی تبیین شود.

آیت‌الله کعبی تصریح کرد: به جد می‌توان گفت حضرت امام(ره) در عصر غیبت آذرخشی از آسمان ولایت و هدیه‌ای الهی بود که توانست الگوی شایسته‌ای برای ولایت الهی در عصر غیبت و تحقق ارزش‌های دینی و اسلامی ارایه دهد.

وی درباره نسبت اندیشه امام خمینی(ره) و نگاه ایشان به آینده جهان اسلام با بیداری اسلامی امروز گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در واقع یک گام و یک مرحله از نتیجه‌گیری بیداری اسلامی دو قرن گذشته جهان اسلام است و پس از آن خود انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره) بیداری اسلامی ملت‌ها را وارد گام دیگری با عنوان احیاگری کرد.

آیت‌الله کعبی افزود: امام خمینی(ره) به عنوان یک احیاگر اسلامی از همان آغاز طرح جمهوری اسلامی را بر مبنای وحدت امت اسلامی و اینکه جمهوری اسلامی به الگویی برای ملت‌های منطقه شود طراحی کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: حتی امام(ره) در تدوین قانون اساسی چندین توصیه مهم کردند. اولین توصیه این بود که قانوان اساسی ضد استبداد باشد و بتواند زمینه‌های استبداد را از بین ببرد. توصیه دوم این بود که نقش مردم را در حکومت به شکلی پر رنگ و مؤثر مشخص کند.

آیت‌الله کعبی ادامه داد: سومین توصیه امام(ره) این بود که حقوق ملت و آزادی‌های عمومی در قانون اساسی آورده شود. چهارم اینکه قانون اساسی بر مبنای اسلام ناب محمدی طراحی شود و آخرین توصیه آنکه این قانون اساسی به الگویی برای ملت‌های اسلامی تبدیل شود. امام خمینی(ره) همان موقع می‌فرمودند دیر یا زود ملت‌های منطقه به دنبال الگو خواهند بود و امروز مردمسالاری دینی توانسته الگویی برای ملت‌های منطقه باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: امروز هم عصاره فضایل امام(ره) مانند تدبر، مدیریت، استکبارستیزی و شجاعت را می‌توان در شخصیت و رهبری مقام معظم رهبری یافت و ادامه راه امام(ره) در تبعیت از ایشان و تقویت عنصر ولایت‌پذیری است. /923/د102/ج

ارسال نظرات