۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۲۹۹۳۸

آل خلیفه مجبور به مذاکره با معترضان شد

خبرگزاری رسا ـ یک فعال سیاسی بحرینی گفت: رژیم حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین، به دنبال فشارهای همه جانبه داخلی و خارجی مجبور به فراخوان برای مذاکره معترضان شده است.
راهپيمايي مردم تهران در اعتراض به طرح الحاق بحرين به عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، جواد عبدالوهاب در گفت‎وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: حکومت آل خلیفه از هر طرف تحت فشار است و در داخل کشور فشارهای مردمی روز به روز شدیدتر می شود و نهادهای حقوقی و بین المللی و فعالان مخالف دولت در خارج از کشور نیز آن را تحت فشار شدید قرار داده اند.

وی با انتقاد از سیاست های دوگانه غرب که باعث شده است حکومت آل خلیفه از اجرای درخواست های بین المللی خودداری کند، تأکید کرد: آل خلیفه هم اکنون از هر طرف کاملا تحت فشار گرفته و به همین علت مخالفان را به مذاکرات دعوت کرده است.

عبدالوهاب تصریح کرد: فراخوان سازمان عفو بین الملل برای آزادی زندانیان اعتقادی در بحرین بدون هرگونه قید و شرطی، اولین درخواست در این زمینه نبوده و نخواهد بود.

وی گفت: مخاطب این درخواست ها یک حکومت سلطه طلب و ظالمی است که حاضر نیست حتی به اندازه ذره ای در راستای اعطای حقوق مشروع مردم گام بردارد.

عبدالوهاب در ادامه اظهار داشت: هرگاه حکومت بحرین تحت فشار قرار می گیرد تلاش می کند با یک روش سیاسی خواسته های مردم را دور بزند و در وضعیت کنونی نیز آل خلیفه موضوع گفت وگو با مخالفان را مطرح کرده است. این در حالی است که به علت صوری بودن این گفت وگوها، مردم بحرین از آن سودی نخواهند برد.

وی هدف حکومت بحرین از فراخوان برای گفت وگوها را پایان دادن به اعتراضات و دور زدن انقلاب مردم دانست و افزود: همه عوامل دخیل در بحران کنونی از جمله موضوع آزادی زندانیان همچنان به قوت خود باقی هستند و ممکن است حکومت در این گفت وگو از آن به عنوان اهرم فشار و نه پیش شرط هایی برای مذاکره استفاده کند.

این فعال بحرینی آزادی زندانیان، خروج نیروهای عربستانی، پایان دادن به حالت نظامی در کشور و بازگرداندن اوضاع به شرایط قبل از 14 فوریه سال گذشته را پیش شرط های مخالفان برای انجام گفت وگوها دانست و گفت: حکومت بحرین قبل از انجام هرگونه گفتگویی باید این پیش شرط ها را عملی کند.

عبدالوهاب با انتقاد از معیارهای دوگانه کشورهای غربی درباره بحرین افزود: این سیاست ها باعث شده است که حکومت آل خلیفه به درخواست های سازمان های بین المللی توجهی نکند. زیرا خود را از فشارهای غرب در امان می بیند. از سوی دیگر امریکا و انگلیس بر جنایات آل خلیفه سرپوش می گذارند./902/د101/ک

ارسال نظرات