۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۲۹۹۵۰
رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه:

ایران با تفکرات امام خمینی به یکی از قدرت های بزرگ جهان تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه با اشاره به عمق تفکرات رهبرکبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایران پس از انقلاب اسلامی با تفکرات امام خمینی(ره) یکی از قدرت‎های بزرگ جهان است.
امام خميني


به گزارش خبرگزاری رسا، ولادیمیر ژیرنوفسکی رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه در میزگرد میراث معنوی امام خمینی (ره) در تحولات قرن 21 که با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران و حزب لیبرال دموکرات روسیه در محل مجلس دومای فدراسیون روسیه برگزارشد در سخنان به تمجید از جایگاه انقلاب اسلامی در جهان و نقش تاثیر گذار امام خمینی(ره) در عصر حاضر پرداخت.

ژیرنوفسکی گفت : ایران پس از انقلاب اسلامی و به مدد تفکرات و ایده های رهبر انقلاب امام خمینی (ره) به یکی از قدرت های بزرگ در جهان تبدیل شده است .

وی افزود : در جهان مبارزه بین دو قطب اصلی صورت می گیرد ، قطب سرمایه داری غربی که در راس آن آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد و قطب دیگر ایران و روسیه هستند که معیار های معنوی را چراغ راه خود قرار می دهند.

ژیرنوفسکی ضمن اشاره به حوادث سوریه عنوان کرد : غرب و خصوصا آمریکا می خواهند با آغاز جنگ در سوریه ، زمینه های حمله نظامی به ایران را فراهم کرده و از این طریق به مرزهای جنوبی روسیه نزدیک شوند. ایران باید با تکیه بر رهنمون های امام راحل و قدرت خود درمنطقه مانع این امر شده و ما نیز تا حد توان از این کشور حمایت خواهیم کرد.

در این میزگرد که با حضور شماری از شرق شناسان و ایران شناسان مشهور روسیه ، خبرنگارن و روزنامه نگارانی از خبرگزاری های روسیه و گروهی از دانشجویان دانشگاههای مختلف مسکو بر گزار شد سید محمود رضا سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت : تفاوت بین قهرمانان مادی و معنوی در آن است که قهرمانان مادی در زمان خود به شهرت و قدرت می رسند اما به این دلیل که در قلب و روح مردم اثری ندارند خیلی زود فراموش می شوند اما قهرمانان الهی و معنوی به دلیل تبلیغات دشمنان خود ناشناخته باقی می مانند اما بعد از مرگ شرایطی مهیا می گردد که همگان با تفکرات آنها آشنا شده و بها و ارزش می یابند.

وی افزود: پیام امام خمینی ( ره) بعد از 33 سال در یمن ، مصرو تونس شنیده شد . امام خمینی ( ره) تنها مرد زمان خود نبود او مرد آینده بود.

این میزگرد همچنین با سخنرانی شرق شناسان مشهوری چون الکساندر آودیف ، رئیس انجمن دوستی ایران و روسیه الکساندر پالیشوک ، شاعره و مترجم روس لیودمیلا آودیوا ، و همچنین سخنانی چند از دکتر حیدرنیا، رئیس بنیاد ایرانشناسی در مسکو ادامه یافت.

بحث و تبادل نظر پیرامون اندیشه های امام خمینی(ر) توسط دانشجویان شرکت کننده و شعرخوانی به زبان روسی از دیگر برنامه این میزگرد بود./902/ت101/ک

ارسال نظرات