۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۲۹۹۷۷
در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا بازگو شد؛

خاطره‌ حجت‌الاسلام شجونی از امام راحل

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه روحانیت مبارز تهران با اشاره به خاطره‌ای از امام راحل، گفت: اطرافیان امام به من زنگ زدند و گفتند ایشان تهدید کرده که اگر ظرف سه روز، دو اتاق فقیرانه برایشان تهیه نشود، دوباره به قم باز می‌گردند.
شجوني


حجت‌الاسلام جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی‌(ره) به بیان خاطراتی از ایشان پرداخت و گفت: پس از گذشت چندین سال از ارتحال امام‌، هنوز هم در سالروز عروج ملکوتی ایشان، گریه می‌کنم.

وی افزود: هنوز امام راحل به جماران نرفته بود که از مسافرت لیبی و مصر برای ایشان گزارش آوردم؛ به امام عرض کردم که جوان‌های اسلامی به احترام شما دست و صورت ما را می‌بوسیدند، امام امام می‌گفتند و ما را در آغوش می‌گرفتند، مردم مسلمان لیبی و مصر قذافی و انور سادات را نمی‌خواهند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران با بیان این‌که امام‌(ره) سرش را برگرداند و فرمود «ان‌شاءالله ان‌شاءالله، دعا کن دعا کن»، ابراز داشت: نهضت امام خمینی‌(ره) برای کشورهای اسلامی، آتشی زیر خاکستر بود که قیام ملت‌های مسلمان را علیه ستمگران و فرعونیان زمان رقم زد.

وی در بیان خاطره خود از امام راحل ادامه داد: حال قلبی امام مساعد نبود، به همین سبب از قم به تهران آمدند و پس از این‌که از بیمارستان قلب مرخص شدند و در طبقه دوم یک ساختمان در خیابان دربند سکونت یافتند، اطرافیان ایشان به من زنگ زدند و گفتند امام تهدید کرده که اگر ظرف سه روز، دو اتاق فقیرانه برایم تهیه نشود، دوباره به قم می‌روم.

حجت‌الاسلام شجونی اضافه کرد: از احمد آقا علت را سؤال کردیم که ایشان گفت برای امام جایی را پیدا کنید، از این‌رو به همراه امام جمارانی و چند نفر دیگر، 10 خانه را به احمد آقا نشان دادیم که آقا نپسندیدند؛ شهید شاه آبادی هم کنار من نشسته بود که مهدی جمارانی گفت برویم منزل ما.

وی بیان داشت: شهید شاه آبادی گفت که خانه‌هایی که صبح نشان دادیم، بعدازظهر هم این‌گونه می‌شود و احمد آقا قبول نمی‌کنند؛ گفتیم خانه مرحوم آقاسیدحسن امام جمارانی چطور است، بدهیم به خانم امام و دو خانه کوچک کنار آن را یکی دفتر امام و دیگری به خود امام ‌دهیم.

عضو جامع وعاظ تهران گفت: اطراف خانه امام جمارانی آسفالت نداشت و برق و تلفن هم وصل نبود که زنگ زدم به آقای توسلی شهردار آن روز تهران، وی گفت ظرف سه روز تمام کوچه‌های جماران را آسفالت می‌کند، با مخابرات و اداره برق هم هماهنگ شد و این بود که ماشین برداشیم، خانم امام را سوار کردیم و آنجا را نشان دادیم که پسندید.

وی با بیان این‌که وقتی امام را به جماران آوردیم و دو اتاق فقیرانه‌ای که خواسته بودند به ایشان نشان دادیم، لبخند رضایت زدند، افزود: حیات خانه جماران به دیوار حسینیه وصل بود و ما این را نمی‌دانستیم، چراکه توجه‌مان تنها به سلامتی امام بود، با اطلاع از این موضوع، پشت دیوار حسینیه متصل به حیات را سوراخ کرده، بالکنی برای امام درست شد و قرار ملاقات با مردم را آنجا گذاشتند.

حجت‌الاسلام شجونی با تأکید بر این مطلب که امام خمینی‌(ره) زلزله‌ای را نه تنها در ایران بلکه در دنیا ایجاد کردند، گفت: سال گذشته یک آمریکایی در مکه شیعه شد و یک روحانی که الآن در مجلس حضور دارد از او سؤال کرده بود که چطور شیعه شدی و او امام را رمز و راز شیعه شدن خود معرفی کرد.

وی ادامه داد: این آمریکایی گفته بود که من یک سی دی از امام شنیدم که ایشان در آن فرموده بودند «بسم الله الرحمن الرحیم ما هیچی نیستیم»، در معنای این جمله بسیار فکر کردم و مسلمان شدم؛ الآن هم سی دی سخنان و رهنمودهای مقام معظم رهبری در بحرین دست جوان‌ها است و جوان‌ها دارند انقلاب خود را به ثمر می‌رسانند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تهران با اشاره به پیش‌بینی امام راحل از واژگونی ابرقدرت‌ها به وسیله اسلام و به اهتزاز درآمدن پرچم اسلام در نقاط مختلف جهان، گفت: کشورهای اروپایی یکی از پس دیگری به فقر و نکبت گرفتار می‌شوند، مردم تشنه عدالت با ظلم مخالف و منتظر یک دست الهی هستند که آنان را از این گرفتاری و فلاکت نجات دهد. /920/ت302/ج

ارسال نظرات