۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۲۹۹۸۱
مدیر حوزه علمیه تبریز:

جدایی قرآن و اهل بیت فتنه‌ای تاریخی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سیدی ثانی گفت: فاصله میان قرآن و اهل بیت فتنه‌ای تاریخی است که دشمنان تشیع سال‌ها به دنبال آن بوده و هستند.
حجت الاسلام سيدحسين سيدي ثاني، مدير حوزه علميه تبريز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین سیدی‌ثانی، مدیر حوزه علمیه تبریز، امروز در جمع روحانیان شرکت‌کننده در دوره آموزشی شیوه‌های بیان تفسیر اظهار داشت: بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه بشری نشأت گرفته از جدایی میان معارف و فرهنگ قرآن و اهل بیت است.

وی با بیان این‌که فاصله میان قرآن و اهل بیت فتنه‌ای تاریخی است که دشمنان تشیع سال‌ها به دنبال آن بوده و هستند، خاطرنشان کرد: حدیث ثقلین، منشور سعادت جامعه اسلامی است، هرگونه افراط، تفریط و یا بی‌توجهی به فرمایش پیامبر اعظم(ص) انحراف امت اسلامی را به دنبال دارد.

حجت الاسلام سیدی‌ثانی تصریح کرد: هنر امام خمینی(ره) عمل به آموزه های قرآن و اهل بیت بدون هیچگونه افراط و تفریط بود، به عبارت دیگر توجه توام به آموزه های کلام الله مجید و اهل بیت توانست انقلابی را پایه‌گذاری کند که هنوز پس از گذشت 34 سال الهام‌بخش دیگر ملت‌های آزادیخواه جهان است.

مدیر حوزه علمیه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از مهجوریت قرآن کریم در جامعه اسلامی ایران اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) در قیات امت خود را به خاطر کم توجهی آنان به قرآن شکایت خواهد کرد.

دبیر ستاد تفسیر قرآن کریم در آذربایجان شرقی با تاکید بر آشنایی روحانیان با شیوه‌های بیان تفسیر آسان تصریح کرد: کم بودن جلسات قرآنی و کافی نبودن مفسر قرآن و از طرفی اهتمام و استقبال کم عموم از این جلسات سه آسیب جدی است که باید علما و اساتید قرآن با همت خود این خلأ را پر کنند.

همچنین محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در سخنانی به تشریح گزارشی از این دوره آموزشی پرداخت و اظهار داشت: استقبال ائمه جماعت و روحانیان از این دوره سه روزه بسیار مطلوب و مناسب یود.

وی ادامه داد: این دوره سه روزه با مدیریت اجرایی کانون فرهنگی هنری و تخصصی قرآن و تفسیر مسجد طفلان مسلم تبریز و حمایت دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی برگزار شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات