۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۲۹۹۹۵
آیت‌الله علوی گرگانی:

الهی بودن رمز ماندگاری امام خمینی در جهان است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی استقامت و استقرار در دین را نشانه اولیا الهی توصیف کرد و با اشاره به ماندگاری برخی افراد در اسلام گفت: امام خمینی(ره) یکی از مصادیق ماندگاری در جهان اسلام است چراکه ایشان رنگ الهی به خود گرفته بود و این رنگ بر اثر مرور زمان هیچگاه زنگ نمی‌زند.
آيت الله علوي گرگاني  آيت الله علوي گرگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از استادان برجسته درس خارج حوزه علیمه قم، ظهر امروز در دیدار اعضا مؤسسه قرآنی نور هدایت تهران، گفت: پی بردن به معانی حقیقی قرآن دشوار و نیازمند تفقه در آیات است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این‌که خداوند در قرآن بندگان را به استقامت در دین دعوت می‌کند، ابراز داشت: در اوائل انقلاب افراد فراوانی در صحنه حضور داشتند، اما بعد از انقلاب در این مسیر نماندند و منحرف شدند.

آیت‌الله علوی گرگانی افزود: این حالت بشر است، برخی در ابتدا خوش استقبال و در ادامه بد بدرقه هستند، از این رو خدا به همه مدال نمی‌دهد و کسانی که استقامت کنند و خدا را مد نظر قرار دهند ملائکه را بر آنها نازل می‌کند.

وی با بیان این‌که افرادی در زمان پیامبر اکرم(ص) مانند سلمان و ابوذر در اثر استقامت و ایمان به خدا به مقام مصافحه با ملائکه رسیدند و مدال افتخار دریافت کردند، اظهار داشت: امروز نیز امتحان الهی برای بندگان مهیا است و اگر کسی این گونه رفتار کند مشمول رحمت الهی و آیات قرآن می‌شود.

این استاد برجسته حوزه انجام واجبات و ترک محرمات را راه رسیدن به الطاف الهی توصیف کرد و ابراز داشت: در اسلام به این امور سفارش فراوان شده است و بسیاری با رعایت آن به مقامات عالیه رسیدند.

وی در ادامه عنوان کرد: قرآن می‌فرماید ما انسان را از یک نفر آفریدیم اما عده‌ای اسقرار در دین دارند و عمر طولانی می‌کنند و عده‌ای نه عمر طولانی دارند و نه دین خود را حفظ می‌کنند، برخی مسقر در دین نیستند و مستودعند یعنی دین در آنها به ودیعه گذاشته شده و بعداز مرگ دین را از او می‌گیرند، بر خلاف کسانی که دین آنها مستقر شده و بعد از مرگ نیز دین را با خود می‌برند.

این استاد حوزه صفحه عالم را مانند صفحه تاریخ دانست و اظهار داشت: امور عالم مانند برگ کتاب است، انسان در دنیا در حال تحول است گاهی به بهترین شکل عبادت می‌کند و گاهی نیز حال عبادت ندارد، اما کسی که بتواند در تمام عمر بنده مطیع خدا باشد در بندگی موفق است.

آیت‌الله علوی گرگانی عبرت از گذشتگان را یکی از آموزه‌های اصلی قرآن خواند و با اشاره به ماندگاری برخی افراد در اسلام، گفت: امام خمینی(ره) یکی از مصادیق ماندگاری در جهان اسلام است چون ایشان رنگ الهی به خود گرفته بود و این رنگ بر اثر مرور زمان هیچ‌گاه زنگ نمی‌زند./927/پ202/ج

ارسال نظرات