۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۲۹۹۹۸

تاکید آیت الله شبستری بر پرهیز از عزل و نصب‌های خودسرانه

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: بی‌دقتی و عمل خودسرانه در گزینش افراد برای پست‌های کلیدی و حساس موجب بروز معضلات و مشکلات کلان برای نظام خواهد بود.
آيت الله شبستري آيت الله مجتهدشبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در دومین همایش سلامت نظام اداری این استان که با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور همراه است، اظهار داشت: عدالت لازمه تحقق سلامت نظام اداری است.

وی با تاکید بر این‌که سلامت اداری و کارمندان همواره مورد سفارش اسلام بوده است، خاطرنشان کرد: باید در انتخاب کارکنان همه جوانب و موارد مورد توجه قرار گرفته و ابتدا گزینش موقت و آزمایشی انجام گیرد تا در صورت کسب اطمینان به مدارج بالاتر راه یابند.

امام جمعه تبریز خواستار پرهیز از عزل و نصب‌های خودسرانه شد و گفت: گزینش‌ها به خصوص در پست‌های کلیدی و حساس از روی تدبیر و تفکر باشد تا در آینده شاهد بروز معضلات و مشکلات کلان که مردم را نسبت به نظام اسلامی بدبین می کند، نباشیم.

آیت‌الله شبستری در ادامه خاطر نشان کرد: نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر که فرمودند «ای مالک ناظران و بازرسان و چشم هایی را از بین اهل صداقت و وفا در بین مردم قرار بده»باید به عنوان منشور جامع مورد توجه بازرسان قرار گیرد.

وی با بیان این‌که سلامت اداری در سایه نظارت اسلامی محقق خواهد شد، تصریح کرد: نظارت در نظام اداری نباید با رویکرد مچ گیری باشد، حقوق و کرامت انسان ها همواره مورد تأکید اسلام بوده و نظارت به همراه مدارا با مردم رکن مهم در مدیریت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که سازمان بازرسی باید هم در زمینه پیشگیری از مفاسد و هم در کشف و برخورد متناسب با موضوع اقدام کند، خاطرنشان کرد: وظیفه سازمان بازرسی رصد فساد در جامعه و دستگاه های اجرایی با رعایت صداقت است تا مبادا اخلالی در امنیت کشور به وجود آید.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که عیب نمایی و عیب جوبی یا یکدیگر تفاوت دارند، افزود: عیب نمایی مقدمه ای برای عیب زدایی است و در اسلام مطلوب است و روایاتی نیز ناظر به این موضوع است و امر به معروف و نهی از منکر ناظر بر این جهت است که انسان باید عیوب دیگران را به عنوان خیرخواهی تذکر دهد و تلاش کند تا برطرف شود.

وی ادامه داد: بازرس باید اهل صداقت بوده و وفاداری خود را به ملت و نظام اسلامی ثابت کند تا مبادا حیثیت و آبروی افراد به ناحق لطمه ببیند، چرا که آبروی افراد همچون خانه کعبه حرمت دارد و تا آنجایی که امکان دارد از اظهار و افشا باید جلوگیری شود./935/پ202/ج
ارسال نظرات