۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۳۰۰۳۸
استاد حقوق کشور نیجر:

انقلاب اسلامی راهکار رهایی از نظام سلطه را به ملت‌های مسلمان آموخت

خبرگزاری رسا ـ استاد حقوق از کشور نیجر، با تاکید بر اینکه مسؤولان جمهوری اسلامی ایران باید تلاش بیشتری برای معرفی و شناساندن انقلاب اسلامی انجام دهند، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی، انقلاب ها و نهضت های اسلامی به راهکاری برای نجات خود از نظام سلطه دست یافتند.
امام خميني (ره) امام خميني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمید الگبید استاد حقوق از کشور نیجر، در ویژه برنامه شب رحلت امام خمینی(ره) که به صورت مستقیم از شبکه سوم سیما پخش می شد، گفت: زمانی که امام خمینی نهضت خود را آغاز کرد بسیاری از کشورها مستعمره و تحت سلطه بودند و جهان شامل دو بلوک شرق و غرب بود و شناخت درستی وجود نداشت و حتی در کشور نیجر نیز افرادی بودند که به قدرت دین و مذهب در انقلاب ها واقف نبودند.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی، نهضت های اسلامی متوجه شدند که چه نیروی در دین نهفته است که می توانند به مدد آن سرنوشت خویش را تغییر دهند.

این اندیشمند و محقق دانشگاه های نیجر اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، انقلاب ها و نهضت های اسلامی به راهکاری برای نجات خود از نظام سلطه دست یافتند.

الگبید با تاکید بر اینکه امام خمینی شخصیت قرن است، گفت: ایشان این شهامت را داشت که رژیم شاهنشاهی را به ذلت بکشاند و در برابر شرق و غرب هم ایستاد.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران را همه کشورهای اسلامی پذیرفته اند، اما با این وجود ضروی است ایران و سازمان همکاری های اسلامی تلاش بیشتری از خود نشان دهند تا شیعه و سنی بیش از پیش به هم نزدیک شوند.

الگبید با تاکید بر اینکه با شکل گیری اتحاد دنیای اسلام، مسلمانان قوی تر خواهند شد، بیان داشت: اسلام دین صلح و منطق است و اگر به درستی معرفی و تبیین شود دیگر کسی اسلام را با طالبان و القاعده اشتباه نخواهد گرفت.

استاد حقوق دانشگاه نیجر تاکید کرد: ما از جمهوری اسلامی ایران انتظار داریم بهتر و بیشتر انقلاب اسلامی ایران را به مردم جهان معرفی کند و بشناساند و امیدواریم اقدامات و فعالیت های خوبی در این راستا صورت گیرد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات