۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۰۴۰
آیت‌الله خاتمی:

عرفان امام، عرفان انزوا طلبی نبود/ ملت با تمام وجود به امام و رهبری عشق می‌ورزند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ملت پس از امام راحل قدرشناسی خوبی از جانشین صالح ایشان یعنی مقام معظم رهبری کرده و یکجا تمام عشق خود به امام را نثار رهبر حی و حاضر خود می‌کنند.
آيت الله سيد احمد خاتمي آيت الله خاتمي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی شنبه شب 13 خردادماه در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی‌(ره) که با حضور مراجع تقلید و علما از سوی مقام معظم رهبری در مسجد اعظم قم برگزار شد، فرارسیدن سالروز ارتحال امام را تسلیت گفت و اظهار داشت: امام راحل با انقلاب اسلامی دنیا را دگرگون کرد.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری می‌فرمایند امام راحل بنده واقعی خدا بود، ابراز داشت: امام راحل بنده خدا بود و در پی تحقق این بندگی هستی خود را گذاشت و با دلی آرام و قلبی مطمئن به دیدار خدا رفت، چراکه به وظیفه خود عمل کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بندگان شایسته خدا عارف بوده ولی عرفان آنها از نوع انزوا نیست، اضافه کرد: عارف به دلیل اشتغال به حق چیزی جز خدا را به دل خود راه نمی‌دهد و امام خمینی(ره) به معنای دقیق کلمه یک عارف بود.

وی تصریح کرد: عرفان‌های دروغین و بدلی از آفات جامعه ما به شمار می‌رود و متاسفانه گاهی برخی گویندگان مردم را به این عرفان‌ها دعوت می‌کنند، اما عارف الهی مانند امام راحل در متن جامعه حضور داشته و عارف منزوی نیست.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به این‌که کارتر در دوران ریاست جمهوری خود گفته بود سه بار گریه کرده است، تسخیر لانه جاسوسی، سخن امام که فرموده است «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و ماجرای طبس را سبب جاری شدن اشک‌های رییس جمهور آمریکا عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که مردم با گذشت 23 سال هنوز مانند روزهای نخست در سالگرد رحلت جانسوز امام خمینی‌(ره) سوگوار هستند، خاطرنشان کرد: حضور با شکوه مراجع معظم، رییس دفتر مقام معظم رهبری و مردم در این مراسم نشان‌دهنده عشق و علاقه جاودان به امام امت است.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از وفاداری امت قدرشناس گفت: ملت تا زمانی که امام در قید حیات بود مطیع بی‌چون و چرای امام بودند و پس از ایشان نیز قدرشناسی خوبی از جانشین صالح امام یعنی مقام معظم رهبری کرده و یکجا تمام عشق خود به امام را نثار رهبر حی و حاضر خود می‌کنند.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم حضور 64 درصدی مردم پای صندوق‌های رای را میزان ارادت مردم به ولایت عنوان و اظهار کرد: ملت ایران وفادار، شاکر و همواره قدرشناس هستند.

وی در پایان افزود: وقتی که امام به کشور بازگشت 9 میلیون نفر در تهران به استقبال ایشان رفتند، و وقتی هم که امام به دیدار خدا رفت، 11 میلیون نفر ایشان را بدرقه کردند و عشق مردم به امام پایان ناپذیر است. /920/پ202/ج

ارسال نظرات