۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۱۳۰۰۴۵
آیت‌الله مظاهری؛

امام خمینی خواسته هزار ساله علما در تشکیل حکومت اسلامی را محقق کرد

خبرگزاری رسا ـ همه بزرگان در طول بیش از هزار سال دوران غیبت، علی‌رغم زحمات فراوانی که کشیدند، خون جگرهایی که خوردند، شهادت‌ها و زندان‌هایی که رفتند، نتوانستند حکومت اسلامی را پیاده کنند، تا اینکه با لطف خداوند حکومت اسلامی به نام «جمهوری اسلامی»، به دست امام خمینی(ره) و با پشتیبانی مردم پیاده شد.
حضرت آيت الله حسين مظاهري


به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان در درس اخلاق خود بیان کرد: راجع به عظمت حضرت امام خمینی(ره) سخن‌های فراوانی گفته شده و هر کسی به جنبه‌ای از شخصیت این مرد بزرگ پرداخته است. حضرت امام خمینی (ره) به همه ما حق دارند ولی با این حال، قدر و ارزش شخصیت ایشان هنوز ناشناخته است.

وی ادامه داد: نکته مهمی که باید همگان و مخصوصاً جوان‌ها در مورد ایشان به آن توجه داشته باشند، این است که از زمان غیبت کبری تاکنون، که بیش از هزار و صدسال می‌گذرد، همه مراجع، علماء، بزرگان و همه کسانی که تشیع مرهون زحمات آن‌هاست، از نسلی به نسل دیگر، در کتاب‌های خود، از حکومت اسلامی و ولایتی که فقیه و مجتهد جامع‌الشرایط دارد، سخن گفته‌اند و تشکیل چنین حکومتی با محوریت فقیه و پشتیبانی و حمایت مردم را خواسته‌اند.

حضرت آیت‌الله مظاهری عنوان کرد: در هیچ کتابی از بزرگان که درباره فقه اسلامی نوشته شده، نمی‌توانید پیدا کنید که راجع به حکومت اسلامی با محوریت فقهای عظام صحبت نکرده باشند؛ لذا بزرگانی نظیر شیخ مفید، سید مرتضی‌، شیخ طوسی، محقق حلی، شهیدین و ... درباره حکومت اسلامی و ولایت و نقش فقیه در آن حکومت، سخنان فراوانی دارند، حتی صاحب جواهر الکلام، در کتاب خود، که چکش مراجع تقلید است، چند مرتبه درباره حکومت اسلامی و محوریت و ولایت فقیه با پشتوانه مردم، صحبت فرموده و تأکید می‌کند: اگر کسی ولایت فقیه را قبول نداشته باشد، اصلاً ذوق فقهی ندارد!

رییس حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: همه بزرگان در طول بیش از هزار سال دوران غیبت، علی‌رغم زحمات فراوانی که کشیدند، خون جگرهایی که خوردند، شهادت‌ها و زندان‌هایی که رفتند، نتوانستند حکومت اسلامی را پیاده کنند، تا اینکه در این قرن، خداوند متعال لطف کرد و حکومت اسلامی به نام «جمهوری اسلامی»، به دست امام خمینی(ره) و با پشتیبانی مردم پیاده شد.

حضرت آیت‌الله مظاهری تصریح کرد: دشمنان در ابتدا معنا و مفهوم حکومت اسلامی را نمی‌دانستند، ولی وقتی متوجه شدند، شروع به براندازی و سنگ اندازی‌های فراوانی کردند تا آنجا که هشت سال جنگ را بر ملت ایران تحمیل کردند، اما با لطف و عنایت خداوند، نتوانستند هیچ کاری از پیش ببرند. انشاء الله تا ظهور حضرت ولی عصر (عج) نیز این حکومت اسلامی پابرجا بماند و روزی به رهبری حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج) پرچم اسلام روی کره زمین افراشته شده و حکومت اهل بیت(ع) سراسری و جهانگیر شود.

وی اظهار کرد: مسلماً در آن زمان، محور حکومت حضرت ولی عصر(عج) می‌باشند و مردم پشتوانه آن خواهند بود. من دو تقاضای مهم از همگان دارم؛ یکی اینکه قدر جمهوری اسلامی را بدانید. جمهوری اسلامی و ولایت فقیه، چیزی نیست که از خود درآوری باشد. در زمان ما، بعضی از دشمنان و افراد نادان با طرح این شبهه که جمهوری اسلامی را حضرت امام(ره) اختراع کردند، سعی در مخدوش کردن حرکت بزرگ امام را دارند، در حالی که این شبهه، یک تهمت بیش نیست.

حضرت آیت‌الله مظاهری ادامه داد: همه فقها از ابتدای دوران غیبت تا کنون، در کتاب‌های خود بحث حکومت اسلامی را مطرح فرموده و جمهوری اسلامی با محوریت فقیه و پشتوانه مردم، ابداع حضرت امام(ره) نبوده است. فقط خداوند متعال امکان ایجاد این حکومت را به حضرت امام(ره) عنایت کرده است. برای فضیلت حضرت امام(ره) همین بس که مورد لطف خداوند بوده و خواسته علمای دین که بیش از هزار سال جامه عمل نپوشید، بالاخره به دست ایشان واقع شد و حکومت اسلامی محقق شد؛ لذا بر همه ما واجب است که قدر جمهوری اسلامی، یعنی حکومت اسلام با پشتیبانی، حضور و حمایت مردم را بدانیم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: نکته دیگر اینکه همه آحاد مردم، برای حفظ نظام جمهوری اسلامی، باید اتحاد داشته باشند. دولت با ملت، ملت با دولت، دولت با مجلس و مجلس با دولت و ...باید با اتحاد و همدلی، جمهوری اسلامی را زنده نگه دارند تا انشاء الله به زمان ظهور آقا امام زمان(عج) برسد و به رهبری ایشان و با دست ما، پرچم اسلام روی کره زمین افراشته شود و حکومت اسلامی با محوریت‌ اهل بیت(ع) و پشتیبانی مردم، مانند حکومت اسلامی پیامبر اکرم(ص) در مدینه که با محوریت خودشان و حمایت و حضور مردم بود، تحقق یابد؛ در این صورت،‌ ثواب انتظار فرج را نیز خواهیم برد. /907/د102/ن

ارسال نظرات