۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۳۰۰۴۶
امام جمعه موقت رشت:

امام خمینی بنیانگذار طرح حکومت اسلامی در دنیای معاصر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت، امام خمینی(ره) را بنیانگذار فکری طرح حکومت اسلامی در عصر حاضر معرفی کرد و با بیان این که این تفکر با پیروزی نهضت عظیم اسلامی تجلی پیدا کرد، بیان داشت: این مسأله در هیچ یک از نهضت در طول تاریخ وجود نداشت.
امام جمعه موقت رشت
حجت السلام غلامرضا شفیعی زاده، امام جمعه موقت رشت در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت با بیان این که نقش روحانیت در رهبری همه مراحل نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی، بسیار قابل توجه بوده است، خاطرنشان کرد: در دوران نهضت عظیم انقلاب اسلامی هیچ گونه شک و تردیدی وجود ندارد که ارکان اساسی مدیریت و رهبریت این انقلاب به صورت کامل از سوی روحانیت شکل گرفته است.

وی ادامه داد: رهبری جامع، کامل و ممتاز امام خمینی(ره ) در انقلاب اسلامی بر خلاف نهضت مشروطیت از مهم‎ترین عوامل مؤثر در پیروزی نهایی انقلاب اسلامی محسوب می شود.

امام جمعه موقت رشت با بیان این که رهبر کبیر انقلاب اسلامی بر خلاف دیگر نهضت‎ها از مقام مرجعیت تقلید برخوردار بوده است، افزود: نگاه ملت مسلمان ایران به امام راحل به عنوان یک مرجع تقلید واجب الاطاعه بوده است و همانند احکام شرعی و اسلامی از فرامین سیاسی بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز تبعیت می کردند.

حجت الاسلام شفیعی زاده، امام خمینی‎(ره) را بنیانگذار فکری طرح حکومت اسلامی در عصر حاضر معرفی کرد و با بیان این که این تفکر با پیروزی نهضت عظیم اسلامی تجلی پیدا کرد، بیان داشت: این مسأله در هیچ یک از نهضت در طول تاریخ وجود نداشت.

وی با اشاره به این که رهبران مشروطیت از یک طرح مدون اسلامی برای دوران بعد از پیروزی نهضت مشروطیت برخوردار نبودند، ادامه داد: این مسأله یکی از مهم ترین عوامل شکست نهضت مشروطیت بود.

امام جمعه موقت رشت با بیان این که امام راحل روند حرکت انقلاب را برمبنای یک قیام صددرصد اسلامی قرار دادند، تصریح کرد: این روش امام راحل نهضت اسلامی را به سوی پیروزی سوق داد اما در نهضت مشروطیت چنین اقدامی وجود نداشت.

حجت الاسلام شفیعی زاده با بیان این که ما دو نوع انقلاب داریم، گفت: اول اسلام و انقلاب آمریکایی است که به هیج عنوان سبب حرکت نمی شود و تنها خودکامگی و دیکتاتوری را در کشورها ترویج و تقویت می کند که نمونه آن در مصر وجود داشته و با توجه به مشکلات عدیده ای که طی سالیان اخیر به دنبال داشته، مردم این کشور به تأسی از ملت ایران بیدار شدند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به این که انقلاب دوم برگرفته از مبانی اسلامی و بنا به فرموده امام راحل، اسلام انقلابی است، خاطرنشان کرد: روحانیت در طول مبارزات خود قبل از پیروزی انقلاب، اسلام انقلابی را معرفی کرده و در راس آنها امام خمینی(ره) بود که در واقع نقش رهبریت جامعه را برعهده داشتند.

حجت الاسلام شفیعی زاده با اشاره به این که حرکت های مردهی که هدف اسلامی و دینی را دنبال می کنند موفق خواهند شد، اضافه کرد: امروز حزب الله لبنان و جریان مقاومت به عنوان نمونه بارز این حرکت ها در منطقه نقش آفرینی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، وحدت و همبستگی ملت ایران را در پیروزی نهضت اسلامی در کشورمان مهم ارزیابی کرد و گفت: ملت آزادی خوان ایران اسلامی با انسجام کامل نهضت عظیم اسلام در کشور را به پیروزی پیش بردند.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران با رهبری مرجعیت دینی، حضور گسترده روحانیت و با همراهی مردم آغاز و به پیروزی رسید، تصریح کرد: چون انقلاب ملت ایران انقلابی اسلامی بود و روحانیت اسلام انقلابی و اسلام ناب را مطرح کرد.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به حضور موفقیت‏آمیز و مؤثر اسلام شیعی و روحانیت در حیات سیاسی اجتماعی سده‏ اخیر تصریح کرد: روحانیت‏اصیل شیعه در دوران پهلوی، در همه صحنه‏های سیاسی اجتماعی حضور مؤثری داشت که اوج آن رهبری ‏نهضت اسلامی و تشکیل نظام سیاسی جمهوری اسلامی بر پایه‏ عقاید دینی بوده است.

وی با تأکید براین که امروز ملت های آزادی خواه دنیا به خصوص ایران دارای دیدگاهی بصیرتی و ولایی هستند، بیان داشت: در پرتو همین دیدگاه است که مردم ایران هر روز موفقیت‎های بزرگ‎تری کسب کرده و دارای استقلال عمیق‎تری شده اند./950/ت302/س
ارسال نظرات