۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۳۰۰۶۰
عضو جامعه مدرسین:

مسؤولان رهنمودهای امام و رهبری را نصب‌العین قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که امام خمینی(ره) همواره ایران را مدیون اسلام می دانستند و هیچ گاه سخنی از مکتب ایرانی به میان نیاوردند، افزود: امروز نیز ما وظیفه داریم ادامه دهنده مسیر تعیین شده از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی باشیم.
آيت الله جواد فاضل لنکراني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز در مراسم بیست و سومین سالگرد رحلت جانسوز بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران در گرگان با تسلیت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام 15 خرداد، پاسداشت امانت به جای مانده از امام راحل و شهدا را یک وظیفه مهم دانست.

امام خمینی ایران را مدیون اسلام می دانستند

 
وی با تأکید براین که امام خمینی(ره) همواره ایران را مدیون اسلام می دانستند و هیچ گاه سخنی از مکتب ایرانی به میان نیاوردند، افزود: امروز نیز ما وظیفه داریم ادامه دهنده مسیر تعیین شده از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی باشیم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که جوهره ایرانی، دینداری و بر اساس مکتب اسلام و فداکاری برای دین در برابر ظالمان است، گفت: اگر این جوهره و تجربیات نبود، قیام 15 خرداد اتفاق نمی افتاد.

آیت الله فاضل لنکرانی، وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل را چراغی روشن برای همه ملت های دنیا دانست و خاطرنشان کرد: آحاد جامعه اسلامی به ویژه مسؤولان و کارگزاران نظام وظیفه دارند رهنمودهای امام راحل در همه بخش ها را نصب العین خود قرار دهند.

استاد حوزه علمیه همچنین بر فهم دقیق از اسلام ناب در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر به خوبی اسلام را به معنای حقیقی درک کنیم به طور یقین به سعادت و تعالی واقعی دست خواهیم یافت.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این‌که اسلام ناب امروز در اوح اقتدار قرار دارد، ادامه داد: امام خمینی(ره) توانستند با تلاش های فراوان ارزش های ناب دینی را در دنیای معاصر به خوبی نهادینه کنند.

روحانیت در دفاع از اسلام راستین پیشگام بوده است

وی با اشاره به این که علما و روحانیان در طول تاریخ اسلام همواره در خط مقدم دفاع از ارزش های ناب دینی قرار داشتند، گفت: روحانیت هیچ‌گاه در برابر انحراف ها سکوت نکرده و همیشه مسیر اسلام راستین را در پیش گرفته که امروز به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رسیده است.

استاد حوزه علمیه قم رسالت امروز روحانیت را بسیار سنگین دانست و با تأکید بر این‌که این قشر با عظمت باید امروز نیز همانند گذشته در پی ترویج اسلام ناب باشند، گفت: همه تلاش دشمنان در تهدید و تحریم علیه ایران اسلامی جدایی مردم از روحانیت است.

تلاش دشمنان از تحریم و تهدید علیه ایران اسلامی جدایی مردم از روحانیت است

آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی در مسأله هسته ای و تحریم های گسترده علیه ایران تنها در پی خدشه دار کردن جایگاه علما و روحانیت هستند، خاطرنشان کرد: مردم ولایت مدار ایران اسلامی باید هوشیارانه مراقب این توطئه شوم دشمنان باشند.

وی با بیان این که نقش روحانیت در صد سال اخیر همواره دفاع از اسلام راستین بوده است، افزود: مقابله با قراردادهای ننگین ترکمنچای، تحریم تنباکو، نهضت مشروطیت و همچنین قیام 15 خرداد سال 42 تنها گوشه ای از حضور همیشه در صحنه روحانیت در دفاع از اسلام بوده است.

آیت‌الله فاضل لنکرانی، واقعه 15 خرداد را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: 15 خرداد روز بلوغ فکری ملت ایران اسلامی بوده و زمینه پیروزی های متعدد ملت ایران را فراهم کرده است.

استاد حوزه علمیه قم روحانیت را قشری مردمی و همیشه در صحنه معرفی کرد و ادامه داد: این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی توانست با روشنگری های به موقع توطئه های دشمنان را خنثی کند.

15 خرداد روز تجلی اسلام ناب بود

وی 15 خرداد سال 42 را روز تجلی اسلام ناب دانست و ادامه داد: انقلاب اسلامی نقطه حساسی برای همه حرکت های اسلامی بعد از رسول گرامی اسلام بوده است.
 
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، 15 خرداد را مبدأ انقلاب اسلامی دانست و با بیان این‌که امروز انقلاب اسلامی زمینه بیداری اسلامی را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: حرکت های مردمی ملت ایران در سال 57 شرایطی را فراهم کرد که امروز ملت های آزاده و مسلمان دنیا بویژه خاورمیانه بر علیه حکام ستمگر قیام کنند.

وی با بیان این‌که روحانیت در طول تاریخ با نثار کردن خون پاک خود تنها در پی حراست از اسلام ناب بوده است، گفت: امروز نیز پس از سه دهه از انقلاب اسلامی روحانیت همانند روزهای اول انقلاب در صحنه است و خود را مکلف به دفاع از اسلام راستین می داند.

تدام انقلاب اسلامی براساس اصل مترقی ولایت فقیه است

استاد حوزه علمیه قم، تدام و استمرار انقلاب اسلامی را همراهی آن با فقاهت و براساس اصل مترقی ولایت فقیه دانست و خاطرنشان کرد: آن چه امروز این ملت را مستمر و پایدار نگه داشته، اصل ولایت فقیه است که مبتنی بر مسأله امامت است.

عضو جامعه مدرسین با بیان این‌که مجلس خبرگان رهبری پس از ارتحال امام راحل در یک حرکت تاریخی و انقلابی آیت الله خامنه ای را به عنوان رهبر انقلاب تعیین کرد، گفت: اقتدار و استمرار نظام اسلامی تا به امروز به برکت رهبری های آیت الله خامنه ای و حضور در صحنه روحانیت و مردم بوده است./950/پ201/ج
ارسال نظرات