۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۳۰۰۷۴

مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی با حضور امام جمعه موقت اهواز و مدیر استانی حوزه علمیه خوزستان در مسجد سرچشمه اردبیل برگزار شد.
حجت الاسلام ميراحمد رضا حاجتي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام احمدرضا حاجتی، مدیر استانی حوزه‌های علمیه خوزستان، امروز در مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی در مسجد سرچشمه اردبیل اظهار داشت: آنچه که امروز بیش از هر زمان دیگری، نیازمند آن هستیم، شناخت راه، هدف و آرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر این‌‎که شناساندن عظمت شخصیت امام خمینی برای نسل جوان از اهمیت بیشتری برخوردار است، خاطرنشان کرد: باید مراقب بود تا مبادا مجالس بزرگداشت یاد امام و شهدا به آفت مجالس ختم مردگان مبتلا شود، در چنین مجالسی باید شخصیت امام بزرگوار و ابعاد شخصیتی آن بزرگ مرد قرن معاصر تبیین و روشنگری شود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که اندیشه امام امروز سنگرهای کلیدی جهان را فتح کرده است، تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ دنیا امروز شاهد اشتیاق روزافزون به مکتب خمینی کبیر است، از این رو دشمن نمی‌خواهد چنین عظمت و جایگاه ارزنده‌ای تبیین شده و به نسل جوان منتقل شود.

حجت‌الاسلام حاجتی رمز توفیق و تعالی نظام اسلامی را پیروی از ولایت و رهبری دانست و گفت: دشمنان قسم خورده این انقلاب و ملت تلاش می‌کنند تا به گونه‌ای القا کنند که دوران خمینی به سر آمده و باید اندیشه ابرمرد تاریخ را به موزه‌ها سپرد، غافل از این‌که امام به عنوان یکی از شایسته‌ترین پیشوایان تاریخ دارای کرامت و تأثیر نفس بسیار بوده و است.

وی ادامه داد: امام پل ارتباط ما با معارف اهل بیت عصمت و طهارت بوده است، عمر با برکت ایشان سرشار از درس‌ها و عبرت‌های فراوان است، باید از این مجالس به عنوان فرصتی در راستای بصیرت‌افزایی و آگاهی شخصیت امام خمینی (ره) استفاده شود.

حجت الاسلام حاجتی با انتقاد از این‌که در راستای شناساندن شخصیت و آرمان امام راحل به نسل جوان کوتاهی شده است، افزود: ما بعد از 23 سال هنوز ابعاد عظیمی از شخصیت امام بزرگوار را نشناختیم و در انتقال آرمان بزرگ خمینی به جوانان شایسته عمل نکردیم، هنوز قدر بسیاری از نعمت‌های نظام اسلامی را نمی دانیم.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به مواضع دشمنان نظام اسلامی در قبال آزادی‌خواهی و حق‌طلبی ملت ایران اظهار داشت: هنر امام راحل این بود که قدرت پوشالی و اهریمنی شرق و غرب را شکست و به دنیا ثابت کرد که می‌توان سنگرهای بزرگ جهان را فتح کرد.

وی تصریح کرد: اگر کشور مصر، لیبی و برخی دیگر از امت‌های اسلامی بعد از شکست حاکمان زورگوی خود با چالش‌هایی مواجه شدند خود اقرار می‌کنند که به دلیل نبود رهبری شایسته و صالح همچون امام خمینی و خامنه‌ای است که به سرعت نمی‌توانند به اهدافشان برسند./935/پ202/ب

ارسال نظرات