۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۳۰۰۷۹
بازتاب سخنان رهبر انقلاب در رسانه‎های جهان؛

صاعقه بر سر صهیونیست‎ها

خبرگزاری رسا ـ رسانه های جهان سخنان رهبر معظم انقلاب در بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) را در صدر اخبار خود قرار دادند.
مراسم گراميداشت بيست و سومين سالگرد رحلت امام خميني مراسم گراميداشت بيست و سومين سالگرد رحلت امام خميني مراسم گراميداشت بيست و سومين سالگرد رحلت امام خميني مراسم گراميداشت بيست و سومين سالگرد رحلت امام خميني مراسم گراميداشت بيست و سومين سالگرد رحلت امام خميني مراسم گراميداشت بيست و سومين سالگرد رحلت امام خميني مراسم گراميداشت بيست و سومين سالگرد رحلت امام خميني مراسم گراميداشت بيست و سومين سالگرد رحلت امام خميني مراسم گراميداشت بيست و سومين سالگرد رحلت امام خميني مراسم گراميداشت بيست و سومين سالگرد رحلت امام خميني مراسم گراميداشت بيست و سومين سالگرد رحلت امام خميني مراسم گراميداشت بيست و سومين سالگرد رحلت امام خميني مراسم گراميداشت بيست و سومين سالگرد رحلت امام خميني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سخنان مقام معظم رهبری در بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بازتاب گسترده ای در رسانه های مهم جهان داشت.

بی بی سی: صاعقه بر سر اسرائیل

خبرگزاری بی بی سی در گزارشی با اشاره به برگزاری بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با حضور رهبر معظم انقلاب به نقل از ایشان نوشت: غرب در پی کوچک جلوه دادن مشکلات داخلی خود با بزرگ نمایی در مسئله هسته ای ایران است و ایران در مسیر پیشرفت، متوقف نخواهد شد.

این رسانه انگلیسی در گزارش خود با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کشورهای غربی دروغ می‌گویند و آنچه از آن می‌ترسند، ایران هسته‌ای نیست، بلکه ایران اسلامی است به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: کشورهای غربی هم‌اکنون با مشکلات اقتصادی و اجتماعی درگیر هستند و در مواجهه با مردم خود درمانده‌اند، به همین دلیل سعی دارند این بحران را به کشورها و مناطق دیگر منتقل کنند و با حادثه‌آفرینی در کشورهای دیگر ضعف خود را بپوشانند و برای رسیدن به این هدف کارهای دیوانه‌وار می‌کنند.

خبرگزاری بی بی سی همچنین در گزارش خود با سانسور سخنان مقام معظم رهبری درباره مظلومیت مردم بحرین و ظلم رژیم آل خلیفه عنوان " صاعقه بر سر اسرائیل را پررنگ کرد و نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تحولات مصر که در دوره حسنی مبارک از متحدان اسرائیل به شمار می‌رفت، گفت که این تحولات، اسرائیل را دستپاچه کرده است و این که آنها دم از حمله نظامی می‌زنند، ناشی از ترس آنهاست. رهبر ایران گفت که آنها (مقامات اسرائیل) می‌دانند که آسیب‌پذیرتر از قبل هستند و هرگونه حرکت ناشایستی انجام دهند، مثل صاعقه‌ای بر سر خودشان فرود خواهد آمد.

بی بی سی افزود: رهبر ایران گفت که کشورهای غربی به دنبال به حاشیه کشاندن انقلاب‌های مردمی در منطقه هستند و آمریکا از تجربه انگلیسی‌ها در ایجاد اختلاف بین شیعیان و سنی‌ها استفاده می‌کند. او گفت که این کار (اختلاف‌افکنی مذهبی) تخصص انگلیسی‌هاست.

الجزیره: رهبر ایران درباره حمله نظامی به اسرائیل هشدار داد

شبکه خبری الجزیره در پایگاه اینترنتی با اشاره به سخنان امروز مقام معظم رهبری نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای آمریکا و همپیمانانش را متهم کرد که با تبلیغات درباره تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی سعی می‌کنند مشکلاتشان را پنهان کنند و اقدامی که آمریکا و غربی‌ها انجام می‌دهند حماقت است.

الجزیره اضافه کرد: رهبر ایران گفت که اگر رهبران صهیونیست درباره اقدام نظامی علیه ایران صحبت می کنند به این دلیل است که آنها احساس وحشت می‌کنند و امروز آنها از هر زمان دیگر ضعیفتر بوده و هر گونه اقدام غلط همانند صاعقه بر سر آنها فرود خواهد آمد.

این شبکه خبری همچنین در ادامه به سخنان روز گذشته سردار رحیم صفوی اشاره کرد و به نقل از وی نوشت: ایران به هر گونه حمله نظامی به تاسیسات هسته اش پاسخی هوشمندانه و محکم خواهد داد و تمام خاک اسرائیل در گستره ای از دید موشک های ایران قرار دارد.

آسوشیتدپرس : تحریم های غرب منجر به نفرت مردم ایران می شود

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز نوشت: رهبر عالی ایران می‌گوید که تحریم‌های غرب منجر به توقف پیشرفت‌های ایران نشده بلکه نفرت از غرب را در قلوب مردم ایران عمیق‌تر می‌سازد.

آسوشیتدپرس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اتهامات آمریکا و متحدانش مبنی بر اینکه ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای را دروغ است افزود: آنچه از آن می‌ترسند، ایران هسته‌ای نیست، بلکه ایران اسلامی است. وی همچنین اسرائیل را دشمن شماره یک ایران دانست.

آسوشیتدپرس در پایان گزارش خود نوشت: ایران در حال حاضر درگیر مذاکرات با شش قدرت جهانی در خصوص برنامه هسته‌ای خود است. شش کشور از ایران خواسته‌اند تا برنامه غنی‌سازی خود را تا سطحی که می‌تواند به سرعت به مواد اولیه تولید سلاح تبدیل شود، متوقف کند. ایران می‌گوید که در مقابل، باید تحریم‌های اخیرا تشدید شده غرب بر ضد این کشور، لغو گردند.

خبرگزاری فرانسه: هرگونه حرکت ناشایست اسرائیل چون صاعقه بر سر خودش فرو خواهد آمد

خبرگزاری فرانسه با پوشش خبری سخنان مقام معظم رهبری نوشت : رهبر ایران هشدار داد که هرگونه تجاوزاسرائیل به ایران با پاسخی صاعقه گونه مواجه خواهد شد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: آیت الله خامنه ای تحریم های اعمال شده علیه ایران را بزرگ ترین کمک به این کشور دانست و گفت آن چه دنیا از آن می ترسد و باید بترسد ایران اسلامی و نه ایران هسته ای است.

خبرگزاری فرانسه اضافه کرد: رهبر ایران تاکید کرد که نگرانی جامعه جهانی در این باره که ایران به دنبال تسلیحات اتمی است بر اساس یک دروغ است و در محافل سیاسی و رسانه ای دنیا با دروغگویی و فریب گری از خطر ایران هسته ای دم می زنند.

خبرگزاری فرانسه همچنین نوشت: رهبر جمهوری اسلامی بدون نام بردن از شخص خاصی بلندپایگان کشور را مورد خطاب قرار داد و در هشداری به آنان گفت اگر مسئولان کشور دچار خود محوری، تکبر و خود شگفتی شوند همه ضرر خواهیم کرد.

 رویترز: دربرابر حمله ضربه صاعقه گونه خواهید خورد

خبرگزاری انگلیسی رویترز در گزارش خود پیرامون سخنان مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) نوشت: عالی‌ترین مقام ایران، آیت الله خامنه‌ای، روز یک‌شنبه ایالات متحده و متحدان آن را متهم کرد که با هدف پوشاندن مشکلات داخلی خود، در خصوص برنامه هسته‌ای ایران سخن می‌گویند.

رویترز به نقل از مقام معظم رهبری اقدامات آمریکا و غرب را در خصوص پوشش مشکلات داخلی با استفاده از برنامه هسته‌ای ایران را احمقانه توصیف کرد و افزود: رهبر ایران می گوید تولید سلاح هسته ای ممنوع است اما غرب گمان می کند که تهران به دنبال بمب اتم است.

این خبرگزاری نوشت: رهبر ایران به اسرائیل برای هر گونه حمله به ایران هشدار داد و گفت یک ضربه صاعقه گونه دریافت خواهید کرد.

 المنار: هشدار صاعقه گونه امام خامنه ای به اسرائیل

شبکه تلویزیونی المنار نیزبا پوشش سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای به نقل از ایشان نوشت: ماجراجویی رژیم صهیونیستی علیه ایران همچون صاعقه ای است که بر سر این رژیم فرود می آید.

المنار افزود: امام خامنه ای گفت که آمریکا و متحدانش برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات خود مسأله هسته ای ایران را بزرگ می کنند ودر مسائل منطقه نیز به دنبال مصادره کردن انقلاب ها هستند و با فریب های انگلیسی به ایجاد تفرقه دربین شیعه و سنی می پردازند.

این شبکه تلویزیونی همچنین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره مردم بحیرن به نقل از ایشان نوشت: مردم بحرین حقیقتا مظلوم هستند و رژیم آل خلیفه به دنبال سرکوب آنان است و این حادثه در حالی روی میدهد که این مردم به دنبال خواسته های قانونی و طبیعی خود هستند.

المنار همچنین افزود: امام خامنه ای گفت که آینده روشن است و مردم منطقه خصوصا مصر و بحرین به پیروز نهایی خواهد رسید.

العریبه: رهبرایران از سقوط صاعقه بر سر اسرائیل هشدار داد

شبکه خبری العربیه طی گزارش کوتاهی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: آیت الله خامنه ای به اسرائیل هشدار داد که در صورت حمله صاعقه ای بر سر دولت یهود فرود خواهد آمد.

العریبه ادامه داد: دلیل اینکه رهبران صهیونیست از حمله نظامی به ایران سخن می گویند این است که وحشت زده هستند و می دانند که از همیشه ضعیف ترند.

مصری الیوم: رهبر ایران به اسرئیل هشدار داد

پایگاه خبری مصری الیوم در پوشش بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری به مناسبت بیست و سومین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نوشت که رهبر ایران هشدار داد که هر گونه حمله اسرائیل علیه ایران همانند صاعقه بر سر آن فرود خواهد آمد.

این پایگاه خبری اضافه کرد: رهبر ایران معتقد است که تبلیغات غرب درباره برنامه هسته‌ای ایران پوششی بر مشکلاتشان است.

مصری الیوم نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای گفت اقدامی که آمریکا و غربی‌ها انجام می‌دهند حماقت است. آنها درباره موضوع هسته‌ای ایران مبالغه می‌کنند تا مشکلاتشان را پنهان کنند.

خبرگزاری بلومبرگ: ایران می تواند بدون آمریکا پیشرفت کند

خبرگزاری بلومبرگ نیز مانند اکثر دیگر رسانه‌های مطرح دنیا صحبت‌های مقام معظم رهبری را پوشش داد.

این خبرگزاری به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: ایران اثبات کرده است یک ملت، بدون وابستگی به آمریکا یا قدرت‌های دیگر و حتی با دشمنی با آمریکا می‌تواند به پیشرفت‌های اصیل دست پیدا کند.

خبرگزاری آلمان: غرب درباره برنامه هسته ای ایران دروغ می گوید

خبرگزاری آلمان در پوشش بخش‌هایی از سخنان مقام معظم نوشت: رهبر ایران تاکید کرد که بدگمانی غرب از این موضوع که ایران در برنامه هسته‌ای خود ابعاد نظامی را دنبال می‌کند یک دروغ است.

این خبرگزاری نوشت: رهبر ایران گفت که آمریکا و اروپا موضوع تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات اتمی را مطرح می‌کنند تا چالش‌های درون کشورهای خود را پنهان کنند اما این یک دروغ است و تلاش‌های آنها موفق نخواهد شد.

خبرگزاری آلمان ادامه داد: رهبر ایران تاکید کرد که قدرت‌های جهانی از ایران هسته‌ای هراس دارند اما آنها باید از ایران اسلامی هراس داشته باشند که نه تنها در سی وسه سال گذشته بدون پشتیبانی آمریکا دوام آورده است بلکه در تمامی زمینه‌ها پیشرفت کرده است.

خبرگزاری شینهوا: تحریم های غرب هیچ تاثیری بر ایران ندارد

همچنین خبرگزاری شینهوا چین در گزارش خود به انتشار بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری به مناسبت بیست‌وسومین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) پرداخت.

شینهوا با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره ناکامی غرب در توقف برنامه هسته ای ایران تحریم های غرب علیه این کشور را بی تاتیر دانست و آن را منجر به ایجاد نفرت بیشتر در بین مردم ایران ارزیابی کرد.

این خبرگزاری چینی همچنین نوشت: هیچ چیز مانع پیشرفت ایرانیان نخواهد شد./902/ب902/ک

ارسال نظرات