۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۳۰۰۹۰
آیت الله علم‎الهدی:

امام خمینی دکترین حاکمیت«الله» را اجرایی کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: امام خمینی(ره) توانست دکترین عظیم شیعه یعنی حاکمیت «الله» را نه تنها در بعد نظریه پردازی بلکه در بعد اجرایی، تکمیل و عملیاتی کند.
آيت الله علم الهدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) که در محل حسینیه شاهد برگزار شد، اظهار داشت: سه شاخص عمده شخصیت امام، تکمیل و اجرای دکترین سیاسی ولایت فقیه، توان و قدرت مدیریت سیاسی و عبدصالح بودن برای خدا بود و سایر ابعاد و خصوصیات ایشان، عوارض و آثار این سه شاخص بود.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ شیعه پس از غیبت امام زمان(عج)، فقهای بسیاری به عنوان نایب ایشان آمده اند، اما هیچ یک جایگاه سیاسی ـ اجتماعی امام خمینی(ره) را ندارند چرا که ایشان توانست دکترین عظیم شیعه یعنی حاکمیت «الله» را نه تنها در بعد نظریه پردازی بلکه در بعد اجرایی، تکمیل و عملیاتی کند.

آیت الله علم الهدی افزود: مردم جایگاه ویژه ای در انقلاب اسلامی دارند، هم مجری و هم بسترساز انقلاب بودند اما با این حال، جرقه انقلاب به دست امام زده شد و انقلاب بدون ایشان مفهومی ندارد؛ این امام خمینی(ره) بود که از ظرفیت ایمان مردم در جهت قیامی اسلامی بهره برداری کرد.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: در روزهای نخستین انقلاب، در یک شب، 360 هزار اسلحه بین مردم پخش شد اما امام با تدبیر خود به گونه ای مردم را مدیریت کرد که دو سه سال بعد، رسانه های دنیا نوشتند «امروز امنیت شب های تاریک تهران از روزهای روشن نیویورک بیشتر است».

وی ادامه داد: اداره کشور در بحرانی ترین شرایط و تحریم ها از سوی فردی همچون امام که پیش از آن اداره کوچک‎ترین بخش یک کشور را هم تجربه نکرده بود، امری بی نظیر بوده و همه این عظمت ها به دلیل عبدصالح بودن امام است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه اعتماد امام به خدا مرزی نداشت، افزود: امام، واقعا خدا را باور و به او امید و اعتماد داشت، حتی وقتی قوی ترین ابزارها را در اختیار داشت، برای غیرخدا اثر و نقشی قائل نبود و همین باعث شجاعتی وصف ناپذیر در ایشان شده بود چنان‌که در سال های نخستین انقلاب اسلامی، از حمله عراق به ایران، به سنگ اندازی یک دیوانه تعبیر کرد.

وی با اشاره به رابطه عمیق امام خمینی(ره) با معبود، یادآور شد: ایشان خدمت مردم را نیز دوست داشت چون مردم بندگان خدا هستند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که می فرمایند «من کان لله کان الله له»، ابراز داشت: بندگی، اخلاص و عبودیت امام، ضامن اجرایی دیگر ابعاد شخصیتی ایشان است.

وی خطاب به جوانان یادآور شد: تصویر واقعی امام همین بعد سوم شخصیت ایشان است که متاسفانه با هیچ ابزاری قابل نمایش نیست و هیچ بیانی نمی تواند آن را توصیف کند، جایگاه آن تنها در حیطه عقول و اعتقاد شما است./930/پ201/س
ارسال نظرات