۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۱۳۰۱۰۱
از سوی نهادهای حوزوی؛

مراسم بزرگداشت قیام خونین 15 خرداد در مسجد اعظم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت بیست و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و گرامیداشت قیام خونین 15 خرداد از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دیگر نهادهای حوزوی در مسجد اعظم قم برگزار شد.
مسجد اعظم قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و گرامیداشت قیام خونین 15 خرداد سال42 یکشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور مراجع تقلید، علما و دیگر اقشار مردمی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

این مراسم از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی حوزه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، جامعه المصطفی العالمیه و دیگر نهادهای حوزوی برگزار شد.

حضرات آیات حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، آیت الله علوی گرگانی، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شخصیت های حوزوی، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مسؤولان استانی از جمله حاضران در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل و بزرگداشت قیام 15 خرداد بودند.

در این مراسم که با قرائت قرآن و مداحی نیز همراه بود، حاضران با قرائت قرآن و ذکر فاتحه یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای حادثه 15 خرداد را گرامی داشتند.

حجت الاسلام سیدمرتضی صالحی خوانساری از استادان حوزه علمیه قم در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و ابعاد مختلف شخصیتی امام راحل و قیام خونین 15 خرداد سال 1342 را تبیین کرد.

حجت الاسلام صالحی خوانساری قیام خونین 15 خرداد 42 را نقطه عطفی تاریخی در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران ارزیابی کرد و گفت: شاه و مزدورانش برای اینکه نقشه های خود را عملی کنند از هیچ گونه جنایتی دریغ نمی کردند و بسیاری از مردم را به خاک و خون کشیدند.

این استاد حوزه علمیه قم با یادآوری این نکته که در حادثه خونین قیام 15 خرداد کلید محوری در شکل گیری انقلاب به شمار می رفت، به بررسی نقش حضرت امام در شکل گیری انقلاب اسلامی و همراه کردن مردم با نهضت پرداخت.

گفتنی است، شنبه شب نیز مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) از سوی مقام معظم رهبری با حضور پرشور مراجع تقلید، علما، شخصیت های حوزوی و دیگر اقشار مردم، با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی از اعضای جامعه مدرسین و عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در مسجد اعظم قم برگزار شد. /924/پ203/ج

ارسال نظرات