۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۳۰۱۱۳

برگزاری مراسم جشن میلاد امام علی با حضور مراجع تقلید و علما

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سیزدهم رجب و سالروز میلاد با برکت نخستین امام شیعیان حضرت علی(ع) مراسم جشن با حضور علما و اقشار مختلف مردم در بیوت و دفاتر مراجع تقلید برگزار شد.
عمامه گذاري طلاب توسط مراجع عظام تقليد عکس آرشيوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با فرا رسیدن سیزدهم رجب سالروز میلاد با برکت حضرت امیرمؤمنان امام علی(ع)، مراسم جشن و سرور با حضور مراجع تقلید، علما و دیگر اقشار مردمی برگزار شد.

مراسم جشن میلاد حضرت امام علی(ع) در دفاتر حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین وحید خراسانی، لطف الله صافی گلپایگانی، حسین نوری همدانی جعفر سبحانی، سید موسی شبیری زنجانی و عبدالله جوادی آملی و همچنین سایر علما برگزار شد.

در این مراسم ها که با حضور علما، طلاب، روحانیان، مسؤولان استانی و سایر اقشار مردمی برگزار شد، سخنرانان به بیان فضائل امام علی(ع) پرداختند و مداحان مولود خوانی کردند.

بر اساس این گزارش، شماری از طلاب حوزه علمیه قم نیز این مناسبت فرخنده و مبارک را برای جشن عمامه گذاری خود انتخاب کردند و به دست مراجع تقلید و علما ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

10 نفر از طلاب حوزه علمیه قم در مراسمی که در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، به دست حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند،‌ چند نفر از طلاب نیز به دست حضرت آیت الله حسین نوری همدانی جشن عمامه گذاری خود را برگزار کردند.

حجت الاسلام نظری منفرد از استادان حوزه علمیه قم در مراسم جشنی که از سوی حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت.

این گزارش حاکی است، ‌مراسم جشن سالروز ولادت حضرت علی(ع) شب گذشته و امروز در حرم کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران، مدارس علمیه، اماکن متبرکه، مساجد و حسینیه ها برگزار شد. /924/پ203/ج
ارسال نظرات