۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۳۰۱۲۱
مدیر حوزه علمیه بناب:

15 خرداد تجلی پیوند امام و امت بود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین باقری بنابی گفت: 15 خرداد تجلی پیوند میان امام و امت بود که امروز با گذشته نیم قرن از آن حادثه دلخراش، ملت ایران با حضور پرشور در ویژه ‌برنامه‌های گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، نشان می دهند که راه و یاد شهدای قیام سال 42 ادامه دارد.
حجت الاسلام و المسلمين بنابي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بناب امروز در مراسم گرمیداشت 14 و 15 خرداد در مصلای اعظم امام خمینی(ره) بناب اظهار داشت: 15 خرداد سال 42 طومار رژیم منحوس پهلوی با خون شهدای راه امام درهم پیچیده شد.

وی با تأکید بر این‌که قیام 15 خرداد اوج ولایت‌مداری ملت ایران در مقابله با حکام جور بوده است، خاطر نشان کرد: شهدای 15 خرداد 42 با ابراز وفاداری عمیق خود به راه و مکتب امام نشان دادند که برای برقراری نظام اسلامی جان خود را نیز فدا می کنند.

مدیر حوزه علمیه بناب خاطرنشان کرد: 15 خرداد تجلی پیوند میان امام و امت بود که امروز با گذشته نیم قرن از آن حادثه دلخراش، ملت ایران با حضور پرشور در ویژه ‌برنامه‌های گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، نشان می دهند که راه و یاد شهدای قیام سال 42 ادامه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین باقری بنابی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ابعاد شخصیتی امام راحل پرداخت و با بیان این‌که راه و اندیشه امام‌خمینی(ره) رمز نجات بشریت است، اظهار داشت: امام خمینی احیاگر اسلام ناب و حقیقی بود.

وی بیست و سومین سالگرد فراق بنیانگذار جمهوری اسلامی را فرصتی برای تجدیدمیثاق با آرمان های امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دانست و گفت: تبیین بیانات و آرمان‌های امام راحل برای نسل امروز ضروری است.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بناب گفت: بعد از گذشت 23 سال از ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، دشمنان داخلی و خارجی شاهد این حقیقت هستند که عشق به امام‌خمینی(ره) و راه و اندیشه آن بزرگوار روز به روز افزون‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین باقری بنابی با تاکید بر این‌که ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی امام باید همواره مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان جانشین صالح و خلف امام راحل انصافاً توانسته‌اند ادامه‌دهنده راه امام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی باشند.

وی ادامه داد: غم از دست دادن امام راحل برای مردم ایران بسیار سخت بود، اما در آن شرایط سخت خبرگان رهبری، انتخابی به‌جا و مدبرانه انجام دادند که همانا انتخاب مقام معظم رهبری بود که همه نگاه‌ها این انتخاب را تحسین کردند.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بناب با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: ولایت فقیه، استقلال، خودباوری، اقتدار، آزادی و برقراری نظام جمهوری اسلامی همه از دستاوردهای راه امام و شهدا است که بایستی تداوم داشته باشد./935/پ203/س
ارسال نظرات