۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۳۰۱۲۶
ائمه جمعه خوزستان:

تبعیت از رهبری مصونیت‎بخش نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ چند تن از ائمه جمعه استان خوزستان در گفت‏و‏گوی‏های جداگانه بر تبعیت از ولایت فقیه در همه عرصه‎ها تأکید کردند.
ولايت فقيه/1
حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد، امام جمعه باغملک، در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، با بیان این که امام خمینی(ره) عالمی مجاهد، مبارز و دلاور بود، اظهار داشت: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران قیامی را آغاز کرد که امروز به قلب دنیا صادر شده و مرزها را در نوردیده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی باغملک به شیوه های برخورد امام با جریان های انحرافی اشاره کرد و بیان داشت: ایشان همواره با جریان های سیاسی به صورت مسالمت آمیز برخورد می کرد و آنها را با زبان پدری نصیحت می کرد و به آنها تذکر می داد که این راهی که در آن حضور دارید اشتباه و غلط است، اما پس از آنکه احساس می کرد که مصلحت نظام و آرمان های انقلاب اسلامی ایران در خطر است با قدرت وارد مسائل می شد و با آن جریان ها مقابله و مبارزه می کرد.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که بهترین راه رسیدن به قله های رفیع موفقیت، پیروی و حمایت از ولایت فقیه است، گفت: اگر مردم مسلمان، متعهد و غیور ایران بخواهند به قله های رفیع موفقیت برسند و پله های ترقی را یکی یکی بالا بروند باید از ولایت فقیه که نایب بر حق آقا امام زمان است پیروی و حمایت کنند.

امام جمعه باغملک به جمله تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر این که«پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد»، اشاره و تأکید کرد: حضرت روح الله، آن بنیان گذار انقلاب همیشه استوار اسلامی ایران، با صراحت بیان کردند که اگر از ولایت فقیه حمایت و پشتیبانی نکنید نظام شما دچار اضمحلال و دگرگونی می شود و ما این مسأله را به روشنی در این برهه از زمان مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام هاشمی نژاد اذعان داشت: مقام معظم رهبری همواره توطئه های دشمنان را خنثی کرده و با بصیرت افزایی در جامعه دسیسه های مستکبران را برای آحاد و اقشار جامعه تبیین می کند و مردم نیز با اطاعت محض از ولی فقیه لبیک گویان به سخنان ایشان در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی می کنند.

وی به ویژگی های شخصیتی امام خمینی(ره) اشاره کرد و بیان داشت: ساده زیستی، مهمان نوازی، زهد، تقوا، بی آلایشی، دوری از تکبر و غرور، حمایت از مظلومان و مقابله با ظالمان، از ویژگی های بارز رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران بود که مردم ایران باید از این ویژگی ها الگو برداری و راه آن بزرگوار را ادامه دهند.

استاد حوزه علمیه خوزستان در پایان سخنانش بصیرت هوشمندانه مقام معظم رهبری را سبب خنثی سازی توطئه های دشمنان دانست و اظهار داشت: اگر پس از رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، رهبری هوشمندانه و مدبرانه امام خامنه ای نبود به یقین نقشه هایی که دشمنان قسم خورده نظام اسلامی برای مملکت ما طراحی کرده بودند امروز به وقوع می پیوست.

انقلاب اسلامی ایران متعلق به همه کشورهای آزادی خواه جهان است

حجت الاسلام غضبان معرف، امام جمعه شهرک طالقانی، اظهار داشت: عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی رهبری امام خمینی(ره) بر نهضت عظیم اسلامی و همیاری جامعه روحانیان و حضور مردم است.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که انقلاب اسلامی ایران به رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) اختصاص به کشور یا ملت خاصی ندارد، بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران با پیروزی بر حکومت پهلوی نوید خیزش های اسلامی دیگر را در کشورهای عربی برای احیای عظمت اسلام، عزت مسلمانان و مقابله با ظلم و استکبار جهانی به جهانیان صادر کرد.

وی در ادامه افزود: امام خمینی با اشراف کامل بر مسائل روز و رهبری مدبرانه انقلاب اسلامی ایران موج تازه ای از خودباوری، اعتماد به نفس و شجاعت را در میان ملت های آزادی خواه بوجود آورد.

این مقام مسؤول گفت: با توجه به این که بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی ایران می گذرد؛ اما همچنان مشعل فروزان این انقلاب در حال روشن گری ملت های مسلمان است.

حجت الاسلام معرف وحدت را از مهم ترین اهداف امام خمینی(ره) برای تشکیل انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: همبستگی ملت های مسلمان جهان بر اساس توحید و نابودی شرک و ظلم از صحنه جهانی مهم ترین اندیشه امام خمینی(ره) برای تشکیل حکومت اسلامی و ایجاد وحدت و همبستگی بین مسلمانان بود.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به ویژگی های شخصیتی امام خمینی(ره) تصریح کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های بارز شخصیتی امام(ره) احترام به همسر و احترام به بزرگان است به گونه‌ای که ایشان در رعایت همه مسائل شرعی پیش قدم بود.

وی اظهار داشت: امام راحل پس از یک عمر مجاهدت و تشکیل حکومت اسلامی سرانجام در چهاردهم خردادماه سال 68 با دلی آرام و قلبی مطمئن به سوی حضرت حق شتافت و مردم ایران را عزادار کرد.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان سخنان خود، اظهار داشت: ترویج و عمل کردن به اندیشه های امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و پیروی از ولایت فقیه بهترین راه رسیدن ملت ایران به کمال موفقیت است.

امام خمینی سراسر علم حکمت و درایت بود

حجت الاسلام موسی سلمانپور، امام جمعه رامشیر، با اشاره به سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، به بیان اهداف این امام راحل در خصوص تشکیل انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اهداف امام خمینی(ره) برای تشکیل انقلاب اسلامی صادر شدن انقلاب به تمامی نقاط جهان است و خوشبختانه امروزه با بیداری اسلامی کشورهای عربی و همچنین نهضت های برخی از کشور های اروپایی که منشأ آنها اندیشه و تفکر امام(ره) است؛ شاهد تحقق هدف و آرمان والای امام راحل هستیم.

وی در ادامه با بیان این که از روزی که امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی ایران را آغاز کردند هیچ محدوده ای برای این انقلاب قائل نبودند، گفت: امام راحل در یک نگاه کلی اسلام را در مقابل کفر می دانست و از این جهت برای بیداری ملت های مسلمان اقدام به تشکیل انقلاب اسلامی کردند.

این فعال عرصه فرهنگی به روش تشکیل و راه اندازی انقلاب اسلامی ایران از سوی حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و بیان داشت: امام راحل با شناختی که از وضع موجود جامعه اسلامی به ویژه کشور ایران داشتند؛ با همراهی و همکاری مردم در سراسر کشور اقدام به تشکیل یک نهضت اسلامی ضد حکومت شاهنشاهی کردند که در نتیجه منجر به پیروزی آن اقلاب اسلامی ایران به دست ایشان و ولایتمداران ایران اسلامی شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی رامشیر تأکید کرد: حقانیت قیام امام خمینی(ره)، جامع و روشن بودن شخصیت ایشان در قبل از انقلاب برای مردم، شخصیت مورد اعتماد ملت و برافراشته کردن پرچم مبارزه با ظلم و فساد در کشور از بارزترین ویژگی های همراهی و همکاری مردم با امام راحل در انقلاب اسلامی ایران هستند.

حجت الاسلام سلمانپور، با بیان این که نمی توان تنها یکی از ویژگی های زندگی امام خمینی(ره) را برجسته برشمرد، اظهار داشت: ابعاد زندگی بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران سراسر علم، حکمت، درایت و هنر بود، ایشان در بعد علمی عالمی فرهیخته، در باب سیاست سیاست مداری بی نظیر، در بعد عرفان عارفی وارسته و در بعد شجاعت ویژگی های مشهوری در بین جهانیان داشته است.

امام جمعه رامشیر در پایان سخنان خود ملاک ثابت کردن در پیروی از امام خمینی(ره) را عمل کردن به منویات و توصیه های ایشان عنوان کرد و اظهار داشت: ملت مسلمان ایران به راستی با عمل کردن به توصیه رهبر کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر «پشتیبان ولی فقیه باشید به مملکت شما آسیبی نمی رسد» برای تمامی جهانیان ثابت کردند که چگونه با اطاعت همه جانبه از ولایت فقیه، پیروان راستین امام راحل هستند./9465/ت301/س

ارسال نظرات