۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۱۳۰۱۴۵
در حرم مطهر رضوی مطرح شد؛

هشدار آیت الله خاتمی نسبت به جایگزینی ارزش های اسلامی با گرایشات ناسیونالیستی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با انتقاد از بی توجهی مسوولان نسبت به بدحجابی گفت: در نظام اسلامی باید بوی دین و رنگ معنویت موج بزند، متأسفم که برخی مسوولان با وجود همه هشدارهای رهبر معظم انقلاب، این خطر را نادیده گرفته و عادی سازی می کنند.
آيت الله سيد احمد خاتمي آيت الله سيد احمد خاتمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران روز گذشته، در مراسم بزرگداشت شهدای 15 خرداد در حرم مطهر رضوی با اشاره به گفته اوباما در آغاز سال جاری مبنی بر اینکه برای مقابله با ایران باید به سمت غیر مذهبی کردن آن پیش برویم، اظهار داشت: سست کردن اعتقادات، ایمان مردم و پایه های اخلاقی و ارزشی از طریق شبکه های ماهواره ای از جمله راهبردهای دشمن در این زمینه است.

جای تأسف است که برخی مسوولان بدحجابی را عادی سازی می کنند

وی با بیان اینکه رسالت ماهواره ها دین زدایی از کانون خانواده و فروپاشی آن است، افزود: بدحجابی و گسترش فساد و فحشا نیز در راستای این هدف شوم دشمن است، متأسفم که برخی مسؤولان با وجود هشدارهای رهبر معظم انقلاب، این خطر را نادیده گرفته و عادی سازی می کنند در حالی که عبرتی چون اندلس اسلامی پیش روی آنان قرار دارد که در اثر فساد سقوط کرد و امروز دیگر جزو کشورهای اسلامی نیست.

آیت الله خاتمی تأکید کرد: حداقل در ادارات نظام اسلامی باید بوی دین و رنگ معنویت موج بزند، کارمندان دولت باید محجبه باشند نه اینکه در برابر تذکر به حجاب، بگویند به ما گیر ندهید. شهدای 15 خرداد، انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی جان خود را برای حامیت دین در این کشور دادند.

بیداری اسلامی حاصل خون های پاک شهدای 15 خرداد است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز قیام 15 خرداد، ابراز داشت: این قیام الهی، گل توحید و ولایت را در کشور به بار نشاند و ثمردهی آن همچنان ادامه دارد به گونه ای که بیداری اسلامی منطقه، حاصل خون های پاک شهدای این قیام است.

وی با اشاره به روند شکل گیری انقلاب اسلامی از قیام 15 خرداد سال 1342 تا بهمن ماه 1357، به نقش مؤثر شهید مدرس و نواب صفوی در این راستا اشاره و تصریح کرد: سه جریان حزب توده، التقاطی و اسلامی در برابر دیکتاتوری پهلوی قیام کردند، جریان توده شامل کمونیست های ملحدی بود که گرچه با رژیم مخالف بودند اما در برابر شکنجه تاب نیاورده و حتی بعضا به آنان می پیوستند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: جریان التقاطی نیز با اینکه ریشه مذهبی داشتند اما این ریشه اصیل و مبتنی بر فقه نبود، آنها جدای از مردم بودند از این رو با وجود تحمل شکنجه های بسیار، نتوانستند کمترین تحولی ایجاد کنند؛ در این میان جریان تنها خالص اسلامی به رهبری شهید نواب صفوی که اندیشه حکومت دینی داشت، توانست مؤثر واقع شود.

عضو هیات رییسه خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در 15خرداد 42 یک مرجع به میدان آمد و این بار فتوا جلودار قیام بود، بنابراین با وجود جلادی های ددمنشانه رژیم طاغوت، نهضتی که بسیاری آن را نهضت کور می خواندند، توانست زمینه ساز انقلاب اسلامی شود.

انقلاب اسلامی نشان داد دین عامل تحرک و پویایی جامعه است

وی افزود: نهضت و انقلاب ما مدیون دین و عشق اهل بیت(ع) است، این دین است که امروز ایران اسلامی را در جهان پرآوازه کرده است، در غیر این صورت با وجود هجمه توطئه های دشمن برای نابودی انقلاب تاکنون از پا در آمده بودیم.

آیت الله خاتمی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران، در برابر لیبرال دمکراسی غرب و سوسیال دموکراسی شرق، تز سومی به نام مردم سالاری دینی مطرح کرد و نشان داد دینی که شرق و غرب، آن را افیون توده ها می خوانند، عامل تحرک و پویایی جوامع است و توان اداره حکومت را دارد.

وی با تأکید بر اینکه آنچه دشمن را در برابر ما به زانو نشاند، علاقه دینی مردم است، افزود: اگر می خواهیم انقلاب مان همچنان سرافراز بماند و به دست صاحب عصر(عج) برسد، باید بنیه های دینی و حجاب و عفت را در جامعه تقویت کنیم.

با دانه درشت ها برخورد شود

امام جمعه موقت تهران خطاب به مسؤولان تأکید کرد: مردم از نظام اسلامی انتظار اجرای عدالت و احکام دین را دارند، مسوولان قوه قضائیه گفتند ما با هر کس در هر مقامی باشد برخورد می کنیم، در پرونده بیمه و اختلاس سه هزار میلیاردی، نام دانه درشت هایی دیده می شود که امیدواریم با آن ها برخورد شود.


مهم‌ترین افتخار نظام اسلامی ما دینی بودن آن است

آیت الله خاتمی، تقویت اندیشه های ناسیونالیستی و ملی گرایی را از دیگر توطئه های دشمن جهت غیرمذهبی کردن ایران دانست و بیان داشت: این مسأله در دستور کار صریح اوباما قرار دارد؛ اینکه بنیاد بین المللی نوروز تشکیل می دهد برای این است که می خواهد دیگر نوروز ما به «یامقلب القلوب..» گره نخورد و به جای آن، «13 به در» ها و «چهارشنبه سوری» ها زنده شود.

وی، ضمن هشدار نسبت به جایگزینی ارزش های اسلامی با گرایشات ناسیونالیستی، ادامه داد: مسوولان توجه کنند نهضت الهی 15 خرداد و انقلاب اسلامی در بستر دین شکل قرار گرفت، مهم‌ترین افتخار نظام اسلامی ما دینی بودن آن است و حاضریم جان خود را در راه اجرای احکام دین فدا کنیم. 

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: برخی که تریبون دستشان است و حرفشان سریع رسانه ای می شود مراقب حرف هایشان باشند؛ فردوسی، چهره ای محترم و بزرگ ملی ایران است اما نه در این حد که شاهنامه را تفسیر قرآن بدانیم، کسی که چنین ادعایی می کند نه قرآن را درک کرده و نه شاهنامه را درست فهمیده است./930/پ202/ج
ارسال نظرات