۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۱۳۰۱۵۲
یک پزشک روحانی:

تأثیر شگرف دین‌داری بر سلامت جسمی و روحی افراد غیر قابل انکار است

خبرگزاری رسا ـ یک پزشک روحانی گفت: دین‌داری بر سلامت جسمی و روحی تأثیرات بسیار مثبتی دارد، امروزه تحقیقات زیادی حتی در غرب با موضوع آثار دین‌داری بر سلامت جسمانی و روانی انجام می شود.
داوود عرفاني

 

حجت الاسلام داوود عرفانی فر، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره آثار و فوائد دین‌داری به‌ویژه روزه در سلامت جسمی و روحی گفت: دین‌داری بر سلامت جسمی و روحی تأثیرات بسیار مثبتی دارد، امروزه تحقیقات زیادی حتی در غرب با موضوع آثار دین‌داری بر سلامت جسمانی و روانی انجام می شود.

وی در ادامه افزود: امروزه کم‌تحرکی و چاقی به یک معضل عمومی در جوامع مدرن شده است و در جوامعی که تحت تأثیر امواج مدرنیته، زندگی ماشینی و غربی قرار گرفته اند، کم تحرکی و به دنبال آن چاقی شیوع پیدا کرده که زمینه بسیاری از بیماری‌ها را فراهم می‌کند.

این پزشک حوزوی خاطر نشان کرد: روزه سبب می‌شود چربی‌های مضر بدن کاهش پیدا کند و یک نوع استراحت به کل بدن به‌ویژه به سیستم گوارش داده می‌شود.

حجت‌الاسلام عرفانی‌فر با توصیه به روزه‌داران گفت: البته افرادی که روزه می گیرند باید توجه داشته باشند پرخوری و بد‌خوری نداشته باشند چون برخی افراد با رعایت نکردن این مسائل از آثار و منافع روزه بهره مند نمی شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به صورت کلی بیشترین آثار و فوائد روزه داری بر سلامت جسمانی و رفع چاقی و دفع برخی از مواد زاید و سمومی که در بدن وجود دارد، است.

همچنین، این پزشک و پژوهشگر روحانی از انتشار کتابی در آینده نزدیک با عنوان نقش دینداری بر سلامت جسمی و روحی افراد خبر داد./905/ت302/ن

ارسال نظرات