۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۳۰۱۷۶
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ؛

دشمن با هتک حرمت به امام هادی، مهدویت را نشانه رفته است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این‌که دشمن با هتک حرمت به امام هادی(ع) مهدویت را نشانه رفته است، از طلاب علوم دینی خواست تا زمینه شناخت امامان بزرگوار شیعه را برای مردم فراهم کنند.
 امام هادي


حجت الاسلام روح‌الله شریعتی، عضو شورای علمی گروه فقه سیاسی اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از ویژگی‌های مهم اهل‌بیت(ع) به ویژه امام‌هادی(ع) را عشق به مردم دانست و گفت: اهل‌بیت(ع) مردم را فرزندان خود می‌دانستند، همان‌گونه که پیامبراکرم(ص) در این زمینه فرمودند،«من و علی پدران این امت هستیم».

وی با اشاره به داستان سفر امام‌هادی(ع) از مدینه به سامراء که به دستور متوکل انجام شد، گفت: وقتی نماینده متوکل برای بردن امام‌هادی(ع) به سامراء وارد مدینه شد، همه مردم گریه کردند و ضجه زدند، چراکه امام(ع) عشق به مردم داشت و با مردم بود و این امر برای رهبران و مسؤولان سیاسی و مذهبی ما که پیرو امام‌هادی(ع) هستند، الگو است.

حجت‌الاسلام شریعتی عشق و محبت به مردم را با توجه به آیات قرآن کریم که پیامبر(ص) را نسبت به مردم رئوف و مهربان معرفی کرده است، لازم و ضروری دانست و افزود: مسؤولان با پیروی از امام هادی(ع) با مردم رئوف و مهربان بوده، مشکلات مردم را مشکل خود بدانند و درصدد رفع این مشکلات برآیند.

وی با اشاره به این‌که رهبران دینی و سیاسی باید سیره و منش امام‌هادی(ع) نسبت به حل مشکلات مردم را جزء ویژگی‌های خود قرار دهند، گفت: اگر مسؤولان مشکلات اقتصادی مردم را مشکل خود بدانند به راحتی می توانند با یک برنامه‌ریزی اقتصادی صحیح، طبقه ضعیف و فقیر جامعه را از مشکلات رهایی بخشند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ادامه زیارت جامعه کبیره را مهم ترین یادگار امام هادی(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: زیارت جامعه کبیره با سند روایی صحیح از امام‌هادی(ع) نقل شده و از بهترین زیارت‌هایی که در باب معصومین و اوصاف آنها وارد شده، همین زیارت‌نامه است که رتبه متعالی ائمه اطهار(ع) را می‌رساند.

حجت‌الاسلام شریعتی با بیان این‌که در معرفی اهل بیت‌(ع) ضعیف عمل کرده‌ایم، افزود: هنوز همه توان و علم خود را در زمینه معرفی رفتار، سیره و ابعاد مختلف زندگی امامان معصوم(ع) به ویژه امام‌هادی(ع) به دیگران به کار نبرده‌ایم و در معرفی آن بزرگوار کوتاهی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: طلاب علوم دینی که با دین مردم سروکار دارند باید با همه توان تلاش کنند و زمینه امام‌شناسی را برای همه فراهم آورند، چون ائمه اطهار(ع) نور واحد هستند و مردم باید همان‌گونه که امیرمؤمنان امام علی(ع) و امام‌حسین(ع) را می‌شناسند، امامان دیگر را نیز بشناسند.

این استاد حوزه با این احتمال که دشمن در صدد بی‌احترامی و هتک حرمت به اما‌م‌زمان(عج) و مهدویت است، اظهار داشت: چون دشمن توان هتک حرمت نمی‌تواند امام‌زمان(عج) را مورد توهین قرار دهد، امام‌هادی(ع) را مورد اهانت و بی‌احترامی قرار داده است تا به این سبب مهدویت و امامت حضرت ولی‌عصر(عج) را مورد هجمه قرار دهد.

وی توهین به ائمه اطهار(ع) به ویژه امام هادی(ع) را مسبوق به زمان گذشته دانست و اظهار داشت: در دوران زندگی حضرت(ع) نیز رفتار ناپسندی با ایشان داشتند که برخورد مهم و قاطع مسلمانان به مرور زمان سبب شد تا دشمنان عقب‌نشینی کنند و کنا بکشند و در حال حاضر هم برخورد قاطع همراه با متانت است که سبب عقب‌نشینی دشمنان می‌شود.

حجت‌الاسلام شریعتی توهین به مقدسات را هشداری برای جامعه اسلامی امروز دانست و افزود: توده مردم می‌توانند با محترم شمردن مقدسات، در مقابل هرگونه توهین با برخوردی صحیح و شایسته، اشخاص توهین کننده به مقدسات را مفتضح و خار کنند. /907/ت302/ی


ارسال نظرات