۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۳۰۱۷۷
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه:

حکم ارتداد توهین کنندگان به مقدسات کارآمدترین نوع برخورد است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با بیان این‌که ترسیم چهره نورانی امام هادی‌(ع) خنثی کننده عملکرد دشمنان و تثبیت کننده نقش، اهمیت و جایگاه ائمه معصومین‌(ع) است، حکم ارتداد توهین کنندگان به مقدسات شیعیان را کارآمدترین نوع برخورد دانست.
حجت الاسلام هادي حسين خاني، معاون تهذيب حوزه هاي علميه


حجت‌الاسلام هادی حسین‌خانی، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به هتاکی یک بهائی به ساحت مقدس امام هادی‌(ع)، تمسخر،‌ تحقیر و دهن کجی به مقدسات اسلامی به ویژه مقدسات شیعیان را از جمله راه‌کارهای دشمن برای ضربه زدن به اسلام عنوان کرد.

وی با بیان این‌که کشورهای غربی و استکباری همه مشکلات خود را از ناحیه اسلام می‌بینند، از این‌رو به دنبال ضربه زدن به این دین مبین هستند، اظهار داشت: دشمن با استفاده از برخی هنرپیشه‌ها که رفتاری غیرمتناسب با شرع دارند، حمایت طرفداران اسلام را از ارزش‌های خود سنجیده و اهداف پلید خود را دنبال می‌کند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه افزود: دشمن با توهین به مقدسات اسلامی، اهداف خود را به پیش می‌برد، اما در برابر این حملات می‌توان دو نوع برخورد را به خوبی اتخاذ کرد که یک شکل برخورد جدی و کارآمد، همین کاری است که بزرگ‌ترین مراجع دینی انجام دادند، فتوای چنین هتاکانی را صادر کردند و افرادی اجرای این احکام را دنبال می‌کنند.
 
وی گسترش برنامه‌های اثباتی را بخش دوم اقدام‌های بازدارنده از هتک حرمت به مقدسات عنوان و اظهار کرد: اگر به ساحت مقدس امام هادی‌(ع) توهین می‌شود، همه تلاش‌ها را در شناساندن چهره نورانی آن حضرت نه تنها در داخل کشور، بلکه برای غیر شیعیان از مسلمان و غیر مسلمان از اهل کتاب به کار بریم.

حجت‌الاسلام حسین‌خانی با بیان این‌که ترسیم چهره نورانی امام هادی‌(ع) خنثی کننده عملکرد دشمنان و تثبیت کننده نقش، اهمیت و جایگاه ائمه معصومین‌(ع) است، گفت: هرچند مراجع فتوای هتک حرمت به ساحت مقدس امام هادی‌(ع) را صادر کردند، اما بهترین فرصت هم برای تبیین سیمای آن بزرگوار فراهم شده است.

وی با تأکید بر تبدیل کردن تهدیدهای دشمن به فرصت از شیعیان خواست تا با حمایت از برخوردهای نوع اول و مطالبه جدی آن از مسؤولان برای محکوم کردن این اقدام‌های نادرست، شناخت خود را نسبت به آن امام بزرگوار افزایش دهند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه تصریح کرد: هتک حرمت به ساحت مقدس امام هادی‌(ع) با همه زشتی‌ها و پلیدی‌هایی که به دنبال داشت، اما فرصت مناسبی را در اختیار ما قرار داد تا شیوه تربیتی و رفتار علمی آن امام بزرگوار را بیشتر بشناسیم.

وی همچنین تبیین علمی فتاوای ارائه شده در این ارتباط برای مردم و روشن کردن مبانی آن را از وظایف رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: بیشترین وظیفه رسانه‌ها تبیین ابعاد مختلف شخصیتی امام هادی‌(ع) برای مردم و خنثی کردن رفتار انجام شده است. /920/ت302/ع

ارسال نظرات